Keya
handen på hjärtat....eller är det bara jag som slarvar.....
*Felix matte*
Kördes i 40° igår kväll... tvättas 1ggr/mån smile.gif
Yin o Yang
Blir nog faktiskt 1ggn/kvartal, även om det borde vara oftare sleep.gif
AnitaO
Saknar alternativet "jag har inget duschdraperi" smile.gif
Jag har såna där duschväggar.
birgitek
Vilken fråga! Känner mej som en riktig lortmaja, men det blir högst en gång per år. Sen undrar jag förstås om dom som gör det varje vecka har obegränsad tid till städ och tvätt.
Birgit Ek
Floppy
Förut när jag bodde i hus så tvättades det 1 gång per år men nu när jag bor i lägenhet och det finns tvättmaskin i lägenheten och elen ingår i hyran så blir det varannan månad... smile.gif
pejori
CITAT (birgitek @ 15-02-2006, 08:58)
Vilken fråga! Känner mej som en riktig lortmaja, men det blir högst en gång per år. Sen undrar jag förstås om dom som gör det varje vecka har obegränsad tid till städ och tvätt.
Birgit Ek

smile.gif smile.gif wub.gif
Betty
Birgit Ek

Man behöver inte ha obegränsad tid till tvätt och städ, det räcker med att man har en tvättmaskin - man kan göra annat medan maskinen tvättar. tongue.gif
netaave
Varje gång jag storstädar badrummet, ca 1 ggr i kvartalet.
Hannele
Vi är inte snuskiga, vi äger inte någon duschdrapperi, inte i något av badrummen. biggrin.gif
Eva i Skåne
Nu får ni mig att skämmas
men jag hör till dom som röstat aldrig unsure.gif
Parazzi
...Öööhm......tvätta? tongue.gif
pejori
det enklaste är att göra som hannele, inte ha något alls, om man kan smile.gif smile.gif
Parazzi
CITAT (pejori @ 15-02-2006, 10:11)
det enklaste är att göra som hannele, inte ha något alls, om man kan smile.gif smile.gif

Exakt. smile.gif
yenny
antagligen på tok för sällan.... jag brukar köpa nytt när jag tröttnat på det... och inte är det varje år inte biggrin.gif
Pirum
Blir det inte tvättat automagiskt varje dag? rolleyes.gif Mitt brukar åtminstone vara väldigt blött efter dusch.
*Felix matte*
CITAT (Pirum @ 15-02-2006, 10:22)
Blir det inte tvättat automagiskt varje dag? rolleyes.gif Mitt brukar åtminstone vara väldigt blött efter dusch.

Tvål och hudavlagringar fastnar i draperiet.
Jag har iaf sett att om jag glömt tvätta draperiet på ett tag så blir den mörkare i fållen.
Magdis
Jag röstade på aldrig, för vi har inget. biggrin.gif Vi har en duschkabin med glasdörr och i badkaret uppe har vi inget draperi heller.
Rossi
CITAT (Norrbottens-Magdis @ 15-02-2006, 10:40)
Jag röstade på aldrig, för vi har inget. biggrin.gif Vi har en duschkabin med glasdörr och i badkaret uppe har vi inget draperi heller.

Samma här fast jag röstade inte alls. smile.gif
Summersun
Jag röstade inte heller, för vi har inget smile.gif
silos
En gång om året eller till och med vartannat år.
birgitek
CITAT (Betty @ 15-02-2006, 09:31)
Birgit Ek

Man behöver inte ha obegränsad tid till tvätt och städ, det räcker med att man har en tvättmaskin - man kan göra annat medan maskinen tvättar. tongue.gif

Jo, men draperiet skall plockas ner och sättas upp också!
Birgit Ek
LadyG
Räcker det inte med rengöringsmedel, en mjuk svamp och duschen? Om man gör det relativt ofta hinner det inte samlas och draperiet ser fräsht ut och luktar gott hela tiden.
*Felix matte*
CITAT (birgitek @ 15-02-2006, 11:07)
CITAT (Betty @ 15-02-2006, 09:31)
Birgit Ek

Jo, men draperiet skall plockas ner och sättas upp också!
Birgit Ek

Det är ju bara 12 ringar el krokar som den ska lossas/sättas fast i... tar max 2 minuter biggrin.gif
Anma
När vi hade duschdraperi sprutade jag på badrumsrengörning på den samtidigt som badkaret, ca 2 ggr v. sen borstade jag av med diskborste och sköljde. Den blev aldrig så smutsig att den behövdes köras i maskin. Nu har vi duschkabin och det är samma procedur där. Folk brukar undra hur vi gör då vår dusch alltid är så fräsch och utan kalkavlagringar...
Ett tips är det nya medlet, glömt vad den heter, men har knallcerice och lila flaska. Världens bästa rengörningsmedel till badrum, samma tillverkare som vanish till tvätten tror jag. Men den får inte verka så länge, för då händer det nåt, vet inte vad för jag vågar inte testa! laugh.gif
kristerh
Måste faktiskt erkänna att jag oftast glömmer wink.gif tänkte faktiskt på det igår när jag tyckte den verkade lite stel, att nu måste jag nog tvätta den wink.gif
så för min del blir det ca 1 gång om året.
krister
Rossi
För många år sedan när jag hade duschdraperi så slarvade jag också med att tvätta det. Men sen när man tittade på de svarta prickarna så insåg man hur grisigt det var. Då köpte jag ett nytt draperi! Omväxling förnöjer! smile.gif
ninnisky
Hoppsan, nu kom ni på mig smile.gif Maken har en egen dusch en trappa ner och jag som lagt beslag på badrummet har inget duschdraperi biggrin.gif

Måste fråga honom när han tvättade draperiet sist - biggrin.gif biggrin.gif biggrin.gif Det var nog länge sedan --- i alla fall som jag gjorde det! Fast byter nog ganska ofta!
Bee
CITAT (Anne R @ 15-02-2006, 11:23)
Ett tips är det nya medlet, glömt vad den heter, men har knallcerice och lila flaska. Världens bästa rengörningsmedel till badrum, samma tillverkare som vanish till tvätten tror jag. Men den får inte verka så länge, för då händer det nåt, vet inte vad för jag vågar inte testa!  :lol:

Vet inte heller vad det heter men jag har använt Ajax Express på duschväggarna. Har numera en massa små vita prickar som inte går att ta bort, inte ens med mirakeltrasa. Kan det vara att medlet fick verka för länge??
pejori
CITAT (Anne R @ 15-02-2006, 11:23)
Ett tips är det nya medlet, glömt vad den heter, men har knallcerice och lila flaska. Världens bästa rengörningsmedel till badrum,

cillit bang heter det. laugh.gif
toppen i badrummet laugh.gif laugh.gif
Ingo
Jag röstade aldrig...för vi har inte heller något draperi tongue.gif

Jo förresten, i en av våra två duschar har vi det men där duschar vi aldrig! wacko.gif
Margaretha
Jag tvättar det ungefär varannan månad. Borde göras oftare. (Har inte röstat.) Det lär vara en enorm bakteriehärd, något liknande som disktrasan och handtaget på kundvagnen ni vet. sad.gif unsure.gif sad.gif
mamamaggan
Röstade på en gång i kvartalet men vi har flera stycken som vi byter med och det gör vi kanske varannan månad. Då åker det gamla ner i tvättmaskinen.
Inga från Närke
CITAT (mamamaggan @ 15-02-2006, 19:17)
Röstade på en gång i kvartalet men vi har flera stycken som vi byter med och det gör vi kanske varannan månad. Då åker det gamla ner i tvättmaskinen.

Gör samma sak.
Berith
Ok! Ok! huh.gif Ska väl göra det senare i dag då. Jösses, tror ni inte jag har att göra ändå utan att få dåligt samvete för att det var ett tag sen?

unsure.gif tongue.gif
Hannele
CITAT (Margaretha @ 15-02-2006, 15:33)
Jag tvättar det ungefär varannan månad. Borde göras oftare. (Har inte röstat.)
Det lär vara en enorm bakteriehärd, något liknande som disktrasan och handtaget på kundvagnen ni vet. sad.gif unsure.gif sad.gif

Disktrasorna åker i tvättmaskinen flera gånger i veckan.
Precis som golvtrasorna, efter varje användning.
Diskborstarna åker med i dikmaskinen.

Basillskräck har jag inte, men nåt för kundvagnar:
http://www.cleanshopper.com/
Sommartorparn
CITAT (Margaretha @ 15-02-2006, 15:33)
Jag tvättar det ungefär varannan månad. Borde göras oftare. (Har inte röstat.) Det lär vara en enorm bakteriehärd, något liknande som disktrasan och handtaget på kundvagnen ni vet. sad.gif unsure.gif sad.gif

jamän, skillnaden är att du inte använder draperiet ihop med dina matvaror och köksredskap. wacko.gif
Golvbrunnen har också bakterier, men vad gör det så länge det inte luktar.....
lilla mamma
Blir så trött på att ha draperiet ivägen när man ska hålls i badrummet så när det blir vår ska jag plocka ut högtryckstvätten och då ska skiten väck
cic
Röstade på aldrig.. När det behövs tvättas är jag i regel trött på det och köper nytt. rolleyes.gif
Biggan_
CITAT (Sommartorparn @ 19-02-2006, 13:57)
Golvbrunnen har också bakterier, men vad gör det så länge det inte luktar.....

Jag har hällt Klorin i en gammal sprayflaska som jag sprayar med ner i golvbrunnen och på duschväggarna när jag har veckostädning. Har duschkabin, alltså inget duschdraperi.
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon