|
Eva i Skåne
15-02-2006, 13:07
Jaha, so what Det framgick inte om det var ett hot eller han börjat en hungerstrejk, men låt honom svälta sig till döds. Möjligen att han kommer för lätt undan då...
Precis ... so what? Han har ju förvandlat hela rättegången till en cirkus och borde faktiskt inte få sitta inne i rättsalen. Han kan sitta i sin cell och hungerstrejka vad mig anbelangar
kristerh
15-02-2006, 13:37
Hela rättegången är en fars, han skulle få sitta i en sån där glasbur de brukar ha mafiosos i när de har rättegångar i italien krister
pisanggoreng
15-02-2006, 13:51
Är alla här helt övertygade om att rättegången är rättvis och opartisk..?
Även den mest belastade människan ska väl få rätt till en ordentlig rättegång... (och det finns ju tveksamheter med den som nu förs).
CITAT (pisanggoreng @ 15-02-2006, 13:51) Är alla här helt övertygade om att rättegången är rättvis och opartisk..?
Även den mest belastade människan ska väl få rätt till en ordentlig rättegång... (och det finns ju tveksamheter med den som nu förs). det hade säkert blivit en rättvis rättegång, om dom fått honom att hålla käften i åtminstånde fem minuter han bäddar själv för den behandling han får
pisanggoreng
15-02-2006, 13:58
Jag är knappast lika övertygad, och tyckar han borde ställas inför en internationell domstol.
ÄH...spara pengarna och skjut honom, så är problemet ur världen
pisanggoreng
15-02-2006, 14:02
Menar du verkligen det?
(Och räknas detta till otillbörliga påhopp på person..?)
CITAT (pisanggoreng @ 15-02-2006, 14:02) Menar du verkligen det?
(Och räknas detta till otillbörliga påhopp på person..?) ja det menar jag.... vem är personen..du? jag hoppar inte på dej... sadam är ingen person..han är ett djur och därmed lämnar jag vidare relions-diskusioner där hän
Jo jag tycker att han kan få en lika rättvis rättegång som han gav sina motståndare när han själv var vid makten .... Då hörde man aldrig gubben ropa på rättvisa! Nä, gör processen kort. Han har inte gjort sig förtjänt av att leva.
CITAT (AnitaGg @ 15-02-2006, 14:12) Jo jag tycker att han kan få en lika rättvis rättegång som han gav sina motståndare när han själv var vid makten .... Då hörde man aldrig gubben ropa på rättvisa! Nä, gör processen kort. Han har inte gjort sig förtjänt av att leva. sant..
CITAT (pisanggoreng @ 15-02-2006, 14:02) (Och räknas detta till otillbörliga påhopp på person..?) Offentliga personer får diskuteras öppet. Pejori har inte gjort sig skyldig till personangrepp. Däremot en lite ovanlig åsikt. Fast när det gäller Sadam så är den nog inte så ovanlig
pisanggoreng
15-02-2006, 14:24
CITAT (pejori @ 15-02-2006, 14:07) vem är personen..du? jag hoppar inte på dej... sadam är ingen person..han är ett djur och därmed lämnar jag vidare relions-diskusioner där hän  Nej, inte jag såklart- men Saddam. Detta är väl inte en religionsdiskussion..???
CITAT (pisanggoreng @ 15-02-2006, 14:24) CITAT (pejori @ 15-02-2006, 14:07) vem är personen..du? jag hoppar inte på dej... sadam är ingen person..han är ett djur och därmed lämnar jag vidare relions-diskusioner där hän  :) Nej, inte jag såklart- men Saddam. Detta är väl inte en religionsdiskussion..???  Om du känner dig sugen på att anmäla inlägg till admin, så kan du gå in i den där tråden "Trädgårdssvammel". Där finns en länk till en porrsajt som utan tvektan strider mot forumets regler.
Som användare av forumet godkänner du villkoren och kommer ej att publicera material som du vet är falskt, ärekränkande, smädligt, ofredande, oriktigt, vulgärt, sexuellt, oanständigt, hädiskt, hotfullt eller som på något annat sätt inkräktar på någons privatliv eller strider mot svensk lag.
CITAT (pisanggoreng @ 15-02-2006, 14:24) CITAT (pejori @ 15-02-2006, 14:07) vem är personen..du? jag hoppar inte på dej... sadam är ingen person..han är ett djur och därmed lämnar jag vidare relions-diskusioner där hän  Nej, inte jag såklart- men Saddam. Detta är väl inte en religionsdiskussion..???  ok...ta bort religion... så kvarstår resten end of story
CITAT (AnitaGg @ 15-02-2006, 14:30) Som användare av forumet godkänner du villkoren och kommer ej att publicera material som du vet är falskt, ärekränkande, smädligt, ofredande, oriktigt, vulgärt, sexuellt, oanständigt, hädiskt, hotfullt eller som på något annat sätt inkräktar på någons privatliv eller strider mot svensk lag. man kanske skulle ha dom raderna som signatur?
pisanggoreng
15-02-2006, 14:33
CITAT (AnitaGg @ 15-02-2006, 14:29) CITAT (pisanggoreng @ 15-02-2006, 14:24) CITAT (pejori @ 15-02-2006, 14:07) vem är personen..du? jag hoppar inte på dej... sadam är ingen person..han är ett djur och därmed lämnar jag vidare relions-diskusioner där hän  :) Nej, inte jag såklart- men Saddam. Detta är väl inte en religionsdiskussion..???  Om du känner dig sugen på att anmäla inlägg till admin, så kan du gå in i den där tråden "Trädgårdssvammel". Där finns en länk till en porrsajt som utan tvektan strider mot forumets regler. Nej, jag är inte "sugen" på att anmäla något inlägg- jag försöker bara förstå hur forumreglerna ska tolkas. Och på tal om dem har jag såklart läst dem så du behöver inte kopiera in dem här. Vad jag är intresserad av är hur forumvärdarna väljer att tolka dessa...
CITAT (pejori @ 15-02-2006, 14:32) Bra idé! Med vissa ord markerade i FET stil.
CITAT (AnitaGg @ 15-02-2006, 14:33) CITAT (pejori @ 15-02-2006, 14:32) man kanske skulle ha dom raderna som signatur?  :lol: :lol: Bra idé! Med vissa ord markerade i FET stil. japp...jättefet
Nä, Saddam är ju emot religion, så någon större risk att vi urartar i en religionsdiskussion föreligger nog inte  Saddam är visserligen en fähund, och det är nog inte olagligt att önska livet ur en person (även om han råkar tillhöra en folkgrupp), men när ockupationsmakter arrangerar rättegångar så måste man generellt sett vara väldigt observant på hur rättegången går till. Jag är inte alls övertygad om att han får en rättvis rättegång, och då kommer det hela bara att sluta med att han blir någon slags "martyr". För övrigt kan man fundera på vilka personer som det i vilka sammanhang anses ok att önska en snabb (eller långsam) död
CITAT (pisanggoreng @ 15-02-2006, 14:33) Om du känner dig sugen på att anmäla inlägg till admin, så kan du gå in i den där tråden "Trädgårdssvammel". Där finns en länk till en porrsajt som utan tvektan strider mot forumets regler. Nej, jag är inte "sugen" på att anmäla något inlägg- jag försöker bara förstå hur forumreglerna ska tolkas. Och på tal om dem har jag såklart läst dem så du behöver inte kopiera in dem här. Vad jag är intresserad av är hur forumvärdarna väljer att tolka dessa... då är det en smart idé att fråga dom istället
pisanggoreng
15-02-2006, 14:37
CITAT (pejori @ 15-02-2006, 14:35) CITAT (pisanggoreng @ 15-02-2006, 14:33) Om du känner dig sugen på att anmäla inlägg till admin, så kan du gå in i den där tråden "Trädgårdssvammel". Där finns en länk till en porrsajt som utan tvektan strider mot forumets regler.
Nej, jag är inte "sugen" på att anmäla något inlägg- jag försöker bara förstå hur forumreglerna ska tolkas. Och på tal om dem har jag såklart läst dem så du behöver inte kopiera in dem här. Vad jag är intresserad av är hur forumvärdarna väljer att tolka dessa... då är det en smart idé att fråga dom istället  Det har jag gjort, men utan att ha fått något rimligt svar.
Jag får nog sälla mig till dom som säger So what! Och jag tycker också att han ska få precis lika rättvis rättegång som han själv visat kurder och andra "oliktänkande". Ibland är det svårt att låta bli att tänka: Som du bäddar får du ligga  . Spelar ingen roll hur rättvis man vill vara. /Gillan
Gossen Ruda
15-02-2006, 14:44
Saddam räds nog varken fan eller Allah. Eller tror på nån av dom. Kommer ni ihåg nån gång tidigare när USA ville att Iran skulle hjälpa till att slåss mot Saddam och co. Då blev han plötsligt troende muslim och besökte för syns skull en moské. Varpå Iran backade ur, en muslimsk nation kan ju inte angripa en annan muslim. Snacka om skenhelighet(Saddam) och blåögda idioter(Iran)
pisanggoreng
15-02-2006, 14:50
CITAT (Evgeni @ 15-02-2006, 14:43) Ibland är det svårt att låta bli att tänka: Som du bäddar får du ligga  . Spelar ingen roll hur rättvis man vill vara. Poängen är ju att om man ges en rättvis rättegång så får man ligga som man bäddat...
CITAT (pisanggoreng @ 15-02-2006, 14:50) Poängen är ju att om man ges en rättvis rättegång så får man ligga som man bäddat... Bra sagt. Däremot är ju skyll-dig-själv-faktorn rätt hög i detta fall, Saddam visste säkert mycket väl att om han nån gång trillade från makten så skulle han ligga pyrt till. ("Skyll-dig-själv-faktor" är såklart vanligen inget en domstol alls kan ta hänsyn till (våldtagna ska inte skylla sig själva))
CITAT (pisanggoreng @ 15-02-2006, 14:50) CITAT (Evgeni @ 15-02-2006, 14:43) Ibland är det svårt att låta bli att tänka: Som du bäddar får du ligga  . Spelar ingen roll hur rättvis man vill vara. Poängen är ju att om man ges en rättvis rättegång så får man ligga som man bäddat... Ok! Du har en eller flera points där, men synd om honom tycker jag då rakt inte. Jag bryr mig tyvärr inte ett smack om vad han tycker och tänker, eller hur han mår heller för den delen. Om han väljer att hungerstrejka så är det hans problem. /Gillan Ps. Hoppas verkligen att rättegången slutar så rättvist som möjligt, så att han får ligga som han bäddat.ds.
CITAT (pisanggoreng @ 15-02-2006, 14:37) CITAT (pejori @ 15-02-2006, 14:35) CITAT (pisanggoreng @ 15-02-2006, 14:33) Nej, jag är inte "sugen" på att anmäla något inlägg- jag försöker bara förstå hur forumreglerna ska tolkas.
Och på tal om dem har jag såklart läst dem så du behöver inte kopiera in dem här. Vad jag är intresserad av är hur forumvärdarna väljer att tolka dessa...
då är det en smart idé att fråga dom istället  Det har jag gjort, men utan att ha fått något rimligt svar. Jag kan förstå att den frågan är ganska svår att svara på. Hur tolkar du forumreglerna? Det är ju nåt man måste göra från fall till fall.
CITAT (pejori @ 15-02-2006, 13:47) Eller MUSlim ....
CITAT (Rossi @ 15-02-2006, 15:12) CITAT (pejori @ 15-02-2006, 13:47) med tanke på hur han gapar och lever på rättegången kanske man skulle skicka en tub med snabblim...han äter ju inte ändå  :rolleyes: :lol: :lol: Eller MUSlim .... 
stennie
15-02-2006, 15:40
Gossen Ruda
15-02-2006, 15:41
MUSlim funkar väl bara på kvinnor.
andersen
15-02-2006, 15:46
Jag skrattar inte, tycker att det är hemskt att han skall dömas av en ockupationsmakt. Han borde dömas av domstolen i Haag som är brukligt i sådana samanhang.
Gossen Ruda
15-02-2006, 16:22
Nu har jag för mig att det är irakier som sköter domstolen. Har Irak ockuperat Irak?
andersen
15-02-2006, 16:27
CITAT (Gossen Ruda @ 15-02-2006, 16:22) Nu har jag för mig att det är irakier som sköter domstolen. Har Irak ockuperat Irak? Nää men USA har ocuperat Irak, och då är det USA som har skyldighet att leda Irak eller hur,och då kan man inte påstå att det är en rättvis domstol som han ställs inför.
andersen
15-02-2006, 16:34
Intressant läsning finns här om ockupationsmaktens rättigheter och skyldigheter... Palmecenter
Gossen Ruda
15-02-2006, 16:41
CITAT (andersen @ 15-02-2006, 16:27) CITAT (Gossen Ruda @ 15-02-2006, 16:22) Nu har jag för mig att det är irakier som sköter domstolen. Har Irak ockuperat Irak? Nää men USA har ocuperat Irak, och då är det USA som har skyldighet att leda Irak eller hur,och då kan man inte påstå att det är en rättvis domstol som han ställs inför. Just rättsväsendet sköter Irak själva numera, USA försöker komma bort från problemet Irak så fort det bara går. Att sen USA med flera fortfarande måste sköta en del bevakning har inte med domstolen mot Saddam att göra. USA var noga med att låta Irak döma Saddam.
andersen
15-02-2006, 16:50
CITAT (Gossen Ruda @ 15-02-2006, 16:41) CITAT (andersen @ 15-02-2006, 16:27) CITAT (Gossen Ruda @ 15-02-2006, 16:22) Nu har jag för mig att det är irakier som sköter domstolen. Har Irak ockuperat Irak? Nää men USA har ocuperat Irak, och då är det USA som har skyldighet att leda Irak eller hur,och då kan man inte påstå att det är en rättvis domstol som han ställs inför. Just rättsväsendet sköter Irak själva numera, USA försöker komma bort från problemet Irak så fort det bara går. Att sen USA med flera fortfarande måste sköta en del bevakning har inte med domstolen mot Saddam att göra. USA var noga med att låta Irak döma Saddam. Åter igen så är det inte, en ocupations makt kan inte säja att delar av makten finns hos er själva,det strider imot folkrätten, USA har ansvar för allt som sker i IRAK.
kristerh
15-02-2006, 16:59
CITAT (andersen @ 15-02-2006, 16:50) en ocupations makt kan inte säja att delar av makten finns hos er själva,det strider imot folkrätten, USA har ansvar för allt som sker i IRAK. Numera har det varit val i irak, så ansvaret för landet ligger väl hos de som valts till president mm. krister
Gossen Ruda
15-02-2006, 17:00
Jag tänker inte käbbla mer med dig, ibland är du som ett barn. Allt är inte vitt eller svart, det finns gråa nyanser också. Att ha ett övergripande ansvar innebär inte att man lägger sig i allting.
CITAT (Rossi @ 15-02-2006, 15:12) CITAT (pejori @ 15-02-2006, 13:47) med tanke på hur han gapar och lever på rättegången kanske man skulle skicka en tub med snabblim...han äter ju inte ändå  :rolleyes: :lol: :lol: Eller MUSlim ....  fyndigt värre
CITAT (Gossen Ruda @ 15-02-2006, 15:41) MUSlim funkar väl bara på kvinnor.  sadam har väl alltid betett sig och uppträtt som en riktig kärring så.....
*Felix matte*
15-02-2006, 17:51
Jesses vad jag har skrattat  om han vill hungerstrejka... så bra... då sparar de in fängelsekostnad
andersen
15-02-2006, 19:04
Tog bort inlägget.För att jag ångrade mej, förlåt.
Mvh andersen.
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.
|
|
 |
|
|