Full version: Leveranstid?
Eva St
Har skickat efter bl.a diverse fröer och en krukmakare från Runåbergs
Det är nog ca 14 dagar sedan och nu väntar jag otåligt
Någon som vet om det är lååååång leveranstid från dem.
Eva St
pisanggoreng
Jag har bara beställ där en gång, och då var det rätt lång leveranstid.

Ring och fråga om de har skickat sakerna. smile.gif (Det gjorde jag.)
Eva St
Jo hade nog i tankarna att slå dem en signal och fråga men samtidigt kände jag att jag kanske får ge mig till tåls ett tag till de har väl häcken full med beställningar just nu men är lite nyfiken på hur lång tid det brukar ta.

Förresten pisanggoreng beställde inte du en krukmakare - om det var du -har den funkat bra????
Eva St
pisanggoreng
CITAT (Eva St @ 15-02-2006, 15:26)
Jo hade nog i tankarna att slå dem en signal och fråga men samtidigt kände jag att jag kanske får ge mig till tåls ett tag till de har väl häcken full med beställningar just nu men är lite nyfiken på hur lång tid det brukar ta.

Förresten pisanggoreng beställde inte du en krukmakare - om det var du -har den funkat bra????
Eva St

Jo, det gjorde jag. Jag har bara testat den lite än så länge, men den verkar
fungera riktigt bra.
ingrid fuxwall
CITAT (Eva St @ 15-02-2006, 15:26)

Eva St

Vad är en krukmakare?

nyfiken
pisanggoreng
Här har jag försökt beskriva det... smile.gif
Eva St
biggrin.gif biggrin.gif
Tack Tack den beskrivningen ska jag använda när det blir dags.
Bara den kommer snart så jag kan börja testa.
Funderar på om det inte måste vara stor risk för mögelangrepp i de fuktiga papperskrukorna????
Eva St
Magda16
Jag använde papperskrukorna förra året och de fungerade bra och det var väldigt kul att göra dem tongue.gif

Jag gjorde dem väldigt långa för att sätta i tomater och som i denna bild purjolök.

Mögel hade jag inget problem med, däremot när det inte blev mycket rötter så började de falla ihop efter ett tag, men det var flera månader senare. Tomaterna fick massor av rötter och höll ihop fint. Provade att så i dom oxå, men de torkar lätt ut och det är ingen höjdare vid sådd rolleyes.gif

Lycka till/Magda
Eva St
Låter ju suveränt - snacka om att jag blir sugen på detta
Inga problem med mögel det gillar jag och att det funkar att göra dem längre låter ju också bra för tidigare har jag haft en del av mina tex Tomater i mjölk och juicekartonger och de är ju högre vilket har funkat bra.
Att det dessutom är kul att göra dem gör det ju inte sämre precis
Eva St
Magda16
Här ser man lite mer hur långa krukorna kan bli och hur tomatplantorna såg ut när det var dags för omplantering. Det är lite krånglig när man gör dom så här långa rolleyes.gif man får liksom krångla ut den stora "träklumpen" ur krukan som man gjort, men efter ett par st så har man fått in snittsen och då har man svårt att sluta. Jag hade krukor överallt tillslut tongue.gif

Ungnarna tycket oxå att det är kul att kruka, så sätt dom i jobb nu.....

Kramar Magda

Eva St
Ok jag får väl öva och öva så hoppas jag det funkar men vad gäller ungarna lär det inte bli lätt för två av dem har redan passerat 30 och den tredje är snart där så jag tror inte de flyttar hem till mamma och pappa för att göra krukor fast man vet ju aldrig sleep.gif sleep.gif sleep.gif
Hälsningar Eva St
pisanggoreng
Jag intygar att det är rätt kul att göra dem- men så där höga har jag
inte testat än.
Eva St
Men du då kan vi väl lära av varandras misstag så funkar det nog till slut även med de höga

Eva St biggrin.gif biggrin.gif
Eva St
laugh.gif laugh.gif laugh.gif laugh.gif laugh.gif
OjOjOj ikväll när jag kom från jobbet hade leveransen från Runåbergs kommit
Så nu är det bara att sätta igång med krukmakarkursen
Kom igen nu och lär mig allt tongue.gif tongue.gif tongue.gif

Eva St
Eva St
Det var ju tur jag inte ringde och tjatade de var ju på gång
Eva St
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon