Full version: Daturagrodd
Storåtjejen
Jag har sått några Daturafrön, en i var kruka, och i den ena krukan har det kommit upp en grodd, just där som jag satte fröet. Nu tycker jag att den ser så späd ut att jag undrar om det är Datura som kommer eller nåt annat blink.gif Men den kanske är liten och ynklig i början. De andra har inte grott än så jag har bara den att gå efter. Har aldrig sått Datura förut. Hoppas ju förstås att det är det rätta som kommer rolleyes.gif tongue.gif
Bitta98
Dom är lite klena i början, så det är nog en datura grodd. tongue.gif
Storåtjejen
Tack för det hoppfulla svaret tongue.gif Då är det bara att fortsätta hoppas på de övriga också rolleyes.gif rolleyes.gif
Storåtjejen
Måste bara berätta att det trots allt inte var en Daturagrodd, för idag kom den "riktiga" upp och då såg jag skillnaden laugh.gif laugh.gif Tyckte väl att den andra såg lite väl ynklig ut. Det var väl något sorts ogräs som fanns i jorden rolleyes.gif
Eva 33c
Karel Capek Skriver i sin bok "Ett år med min trädgård" att "det första som gror i en kruka alltid är ogräs!" tongue.gif tongue.gif
Storåtjejen
CITAT (Eva 33c @ 16-02-2006, 12:44)
Karel Capek Skriver i sin bok "Ett år med min trädgård" att "det första som gror i en kruka alltid är ogräs!"  :P  :P

laugh.gif laugh.gif Ja, i det här fallet stämde det iaf. Får bara hoppas allt annat i de andra krukorna inte är ogräs laugh.gif laugh.gif laugh.gif
Maggan H
CITAT (Storåtjejen @ 16-02-2006, 10:30)
Måste bara berätta att det trots allt inte var en Daturagrodd, för idag kom den "riktiga" upp och då såg jag skillnaden laugh.gif laugh.gif

Hur lång tid tog det innan de grodde och var hade du dom? rolleyes.gif Mina har stått i 20 grader sen 23 januari och inget syns än. unsure.gif
Storåtjejen
Jag sådde tre st den 5/2 och en kom upp den 16/2 = 11 dagar. De fick stå med undervärme (de övriga två står kvar där än) tongue.gif Har några frön kvar ifall de andra två inte gror. Vet faktiskt inte hur lång tid man kan räkna som "normalt", men det vet säkert nån annan här rolleyes.gif
Bitta98
Normalt för daturan att gro, allt mellan två till fyra veckor.
Storåtjejen
CITAT (Bitta98 @ 18-02-2006, 09:12)
Normalt för daturan att gro, allt mellan två till fyra veckor.

Då var min första ganska snabb i starten ändå laugh.gif Men då behöver jag inte bekymra mig för de andra än tongue.gif
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon