Full version: alo vera
provence
Hej har fått en Aloe Vera skall jag vattna den i krukan eller doppa ner den i en spann vatten, den är mycket torr.
norpydorp
egentligen ska väl inte jag svara på den här frågan eftersom jag har mördat mina aloer i omgångar...men men
Jag tror att du ska vattna på fatet och hälla bort överskottsvattnet när den har druckit klart så den inte blir för blöt och möglar
norpydorp
jag glömde skriva att den inte vill ha vatten så ofta och att den ska torka upp mellan varven tongue.gif
karjo
Jag vattnar mina i krukan, en skvätt när de torkat upp och de växer så det knakar! (Så kan jag inte säga om många andra växter, att de växer så att det knakar alltså!) tongue.gif laugh.gif
*Felix matte*
Jag vattnar också mina i krukan... inte för ofta.
Har också märkt att de växer så det knakar i väster och österfönster
däremot inte lika bra i norr- söder som hos mig.
karjo
Mina står i söder... Men när sommaren steker som mest flyttar jag på dem... smile.gif
Eva St
Inga problem att vattna dem i krukan men se till att den inte står kvar i vatten
Eva St
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon