Full version: Pelargonier
Monica R
Jag har nu vckt mina Pelargonier men jag mste ha dem i ett norrfnster.
Hur ofta behver man vattna dem tror ni?
Fenja
Vattna nr de r torra, det knner du ltt genom att lyfta i krukan och knns den ltt s r det dags. Pelargoner klarar av att torka ganska hrt! Vrre r det om du vervattnar dem, d kan rtterna brja ruttna. Nr det blir varmare ute fr man vattna oftare ven i norrfnster.
Mvh
Fenja
Patrik, Lkpg
Jag lnar din trd fr en relaterad frga. Jag kpte en blommande pelargon fr ngra veckor sen. Blommorna har nu nstan vissnat ner helt och ven de nya blomknoppar som var p vg har liksom torkat bort. Antar att den drivits hrt och fick en chock nr den kom hem till mig.

Nu undrar jag vilket som blir bst, att stlla den svalt (15-18 grader) under lysrr eller i rumsvrme (20+) p fnsterbrdan i stlge med mindre ljus. Frutom blommorna ser plantan frisk ut och skjuter fram nya blad. Ska jag redan nu klippa bort vissnande blommmor fr att locka den att stta nya knoppar?
Lady Hamilton
Klipp bort det "torra vissna" och stt den svalt under lysrr, s ska du se att den terhmtar sig snabbt smile.gif
Patrik, Lkpg
Tack Hamilton, d provar jag med det.
Lady Hamilton
smile.gif Gr det. Och hr grna av dig med flera frgor. Vi r mnga hr som r villiga att svara laugh.gif
Detta r en "enklare" version av forumet. Fr att se forumet med formatering och bilder kan du klicka hr.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon