Full version: Elias en månad redan
Latmask
Här är lite bilder på min lilla bebbe som kom till världen med buller och bång och skrämde oss rejält vid förlossningen. Han är en månad gammal redan, tiden går så fort. Bilderna är från hela den perioden. Något skälvande leende har vi inte lyckats fånga på bild än. smile.gif

*Felix matte*
Så söt och knubbig liten wub.gif
AnitaO
Charmtroll smile.gif wub.gif
stennie
Helt underbar wub.gif
silos
Helt och hållet underbar wub.gif
netaave
Sicken sötnos
fruberglund
Gullis smile.gif

Höll på att missa den här tråden, tur jag kollade lite extra.

Hoppas allt går bra med lillen annars wub.gif
safira
Halledudingen vilken liten gullgosse
Reserv
Herre gud va´tiden går fort, tänk när barna va´sådär små wub.gif Och snart kryper han omkring och drar ner duken för att straxt efter det springa runt rolleyes.gif Vilken underbar tid ni har framför er, det är med en gnutta saknad man minns när barna va´sådär. wub.gif
Klematis
En sån liten gullig kille. Som Reserv säger så är det lite vemodigt när man ser små barn. Man kommer ihåg och saknar tiden, det gick ju så fort. Som alla säger som är "klara", Ta vara på tiden du har framför dig!
pejori
underbart att det hela avlöste bra laugh.gif laugh.gif
killen ser frisk och fin ut, så det ger nog inga problem i framtiden : wub.gif

nu börjar han bli med mycker mer, så nu börjar det roliga smile.gif
en härlig tid som går för fort. smile.gif
min minsta är 25 nu..tiden gor fort wub.gif
Inga från Närke
Vilken fin och lite rund kille du har. Roligt att se era små gullungar eftersom jag har mina barnbarn i Norge. Den minsta har jag inte sett mer än på bild ännu och han är nu 3 mån.
renate
En så söt liten kille,grattis.
pejori
CITAT (Reserv @ 16-02-2006, 20:45)
Herre gud va´tiden går fort, tänk när barna va´sådär små wub.gif Och snart kryper han omkring och drar ner duken för att straxt efter det springa runt rolleyes.gif Vilken underbar tid ni har framför er, det är med en gnutta saknad man minns när barna va´sådär. wub.gif

NÄ...nu ska du ju njuta av den gyllene
medelådern först... smile.gif smile.gif
sen blir det golden boys av dej laugh.gif
gör som jag gör, mina djur är mina "småbarn" lika söta och jobbiga biggrin.gif
mamamaggan
En sån söt liten herre! wub.gif
Tesa
Jösses...har det redan gått en månad....
Inte konstigt att man börjar bli lite gråhårig.. wink.gif

En sån liten going...blir ju såååå avundsjuk,ju..
Snöflinga
Jag blir alldeles mjuk och ömsint när jag ser små bebbar wub.gif Han är så fiiin den lille Elias rolleyes.gif
Latmask
Tack för alla fina ord om min gullis. wub.gif

Vi försöker ta vara på tiden så mycket det går, men det är inte alltid lätt med ett et och ett halvt års oväder som yr runt här hemma också. smile.gif Andra barnet får inte alls lika mycket tid som det första vilket är sorgligt men säkert också naturligt. sad.gif

Allt går bra med Elias, det enda jobbiga är att han äter med 90 minuters mellanrum, även på nätterna. Så det är till att vakna 6-8 gånger per natt. Storkillen har inte börjat sova hela nätter än så han vaknar också ett par gånger. Som tur är har jag en underbar sambo som verkligen drar det tunga lasset tillsammans med mig så vi klarar av det rätt bra i alla fall.

Ryggskott har jag fått också. biggrin.gif Sambon skrattade så tårarna rann när jag stapplade omkring här för ett par dagar sen, särskilt när stora killen ivrigt härmade AAAAAAH vaje gång jag skrek av smärta. Jag skrattade och grät om vartannat. wub.gif laugh.gif
Snöflinga
Stackars, stackars dej ........ kan se dej framför mig gående som en hålögd fällkniv med Elias ammandes och storbrosan härmandes och sambon storskrattandes wub.gif
Biggan_
Den här tråden har jag totalt missat sad.gif sad.gif
Jättego liten kille wub.gif
Ta vara på tiden, den kommer inte tillbaka biggrin.gif
labarradepan
va söt wub.gif
Helen i Piteå Zon 5
Sicken liten goding! wub.gif
Men stackars dig, hoppas din rygg blir fort bättre. / Helen
fruberglund
CITAT (Latmask @ 16-02-2006, 22:54)
Tack för alla fina ord om min gullis. wub.gif

Vi försöker ta vara på tiden så mycket det går, men det är inte alltid lätt med ett et och ett halvt års oväder som yr runt här hemma också. smile.gif Andra barnet får inte alls lika mycket tid som det första vilket är sorgligt men säkert också naturligt. sad.gif

Allt går bra med Elias, det enda jobbiga är att han äter med 90 minuters mellanrum, även på nätterna. Så det är till att vakna 6-8 gånger per natt. Storkillen har inte börjat sova hela nätter än så han vaknar också ett par gånger. Som tur är har jag en underbar sambo som verkligen drar det tunga lasset tillsammans med mig så vi klarar av det rätt bra i alla fall.

Ryggskott har jag fått också. biggrin.gif Sambon skrattade så tårarna rann när jag stapplade omkring här för ett par dagar sen, särskilt när stora killen ivrigt härmade AAAAAAH vaje gång jag skrek av smärta. Jag skrattade och grät om vartannat. wub.gif laugh.gif

Isak åt ungefär varannan timme i början men nu sover han jättebra på nätterna. Vaknar ungefär samma tid varje natt och det är ju skönt. 1-2 ggr/natt behöver jag bara gå upp nu.

Fast på dagarna är det fortfarande varannan timme som gäller smile.gif

Men de är ju så goa så det står man ju gärna ut med, jag har ju en sån lugn och snäll pojk annars *skryter lite stolt*, han gör inte alls mycket väsen av sig.

Fast det får jag väl äta upp längre fram laugh.gif laugh.gif

Hoppas ryggen blir bättre snart och ta vara på tiden nu, märker redan att den går allt för fort och kan tänka mig att den går ändå fortare med nr 2.

Kram till hela familjen från mig och Isak
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon