Full version: OS-sjuka
Rossi
Nu inför OS så har jag tänkt för mig själv - även om jag inte har uttalat tankarna - att det hade ju varit lämpligt att få en släng av en förkylning så att man kunde sitta hemma i soffan och titta. Jag är en ganska samvetsgrann person som aldrig hade kunnat sjukskriva mig utan anledning men om man känner sig risig så gör man ju.

Och vad tror ni händer? Jo, i tisdags fick jag gå hem från jobbet efter halva dagen. Jag är tyvärr inte bättre. Jag låg och skakade under filten hela dagen igår och imorse hade febern stigit till över 39 grader så jag är helt däckad. Jag lever på vatten, har helt tappat aptiten och magen vänder sig bara jag tänker på mat. Jag är tjock i halsen och näsan rinner. Jag mår ganska dåligt som ni förstår och tyvärr kan jag inte göra så mycket åt det.

Och vet ni vad? Jag orkar knappt ens ligga i soffan och titta på OS!!!! Där kom straffet för mina tankar!
*Felix matte*
Usch! det där lät inge trevligt.

Krya på dig wub.gif
Rossi
Tack Agneta!
AnitaO
Jag känner igen dom där tankarna rolleyes.gif
Fast jag är som du ... man jobbar om man är frisk.

Krya på dig.
Jag har också varit dålig några dagar, men idag känns det faktiskt lite bättre.

Har ätit Strepsils för halsen och Enchinagard för infektionen.
Det funkar faktiskt rätt bra, och det vänder ofta på ett par dagar.
Gillan
Ja, det är konstigt hur ofta just det ordspråket
slår in laugh.gif .
Att synden straffar sig själv alltså tongue.gif

Skämt åtsido, om du nu är så tvungen att vara sjuk
vore det ju på sin plats att du verkligen orkar se
OS också. laugh.gif

Krya på dig/Gillan
silos
Kryapådig wub.gif

För många år sedan skojade jag på mitt arbete och sa i morgon kommer jag att vara magsjuk säkert och vilken straff jag fick för dessa mina ord:jag blev magsjuk och var tvungen att stanna hemma från jobbet.

Ingen trodde på mig då sad.gif
Gossen Ruda
Jag har också fått stanna hemma denna veckan. Den irriterade tjocktarmen har slagit till igen. Fast TV:n står där tyst och stilla för nån sportfantast är jag inte. Skulle inte ens kunna tänka tanken att stanna hemma pga nån sport. biggrin.gif
Ewa L
Dina rader fick mig att tänka till. Hmmm. 3 st är hemma för vård av barn denna vecka. Definitivt ovanligt många!!!
Nåja, jag kan ju inte döma någon ohörd.
netaave
CITAT (Ewa L @ 16-02-2006, 10:53)
Dina rader fick mig att tänka till. Hmmm. 3 st är hemma för vård av barn denna vecka. Definitivt ovanligt många!!!

Det är ju faktiskt så att det är ovanligt mycket sjukdomar nu också.
Här härjar en svår förkylning med en jobbig hosta, vinterkräksjuka och ovanligt många öroninflammationer just nu.
Sånt man märker när man jobbar på en vikarieförmedling.
Rossi
Tack för alla krya-på-hälsningar!

Tänk om de på jobbet tror att jag fejkar?! Fast jag har aldrig sagt till dem att jag hade de här tankarna som ju bara fladdrade förbi i mitt huvud.

Dessutom har jag pratat med tre av dem idag och de har hört hur tjock i halsen jag låter. Och så har jag rykte om mig att vara en ordentlig person så jag tror faktiskt inte att någon tror att jag INTE är sjuk. Så här dålig har jag inte varit på många, många år. Minns inte när jag hade feber senast.

Jag ska nog försöka få i mig lite yoghurt nu så att jag får någonting i magen idag.
*Felix matte*
CITAT (Ewa L @ 16-02-2006, 10:53)

Vilken tur vi har som är pensionärer.... får se så mycket OS vi vill och orkar. laugh.gif
Här står teven på från tidig morgon till det är sovdags igen.
Så här mycket OS har inte jag tittat på förr om åren tongue.gif

10 km damer gick inte så bra för Svenskorna sad.gif
pejori
krya på dej... wub.gif
sådana tankar är farliga, dom slår in fortare än man hinner tänka dom ibland wub.gif wub.gif
kristerh
Du behöver nog inte oroa dig för vad dina arbetskamrater ska tycka, om man är hemma så sällan som du verkar vara så kan du vara det med gott samvete, även om du är sjuk wub.gif
krya på dig.

Till er andra: sluta prata sjukdomar, jag tillhör hypokondrikernas skara wink.gif laugh.gif och det är inte roligt...
krister
Biggan_
Krya på dig Rossi och ni andra sjuklingar också förstås smile.gif
Rossi
CITAT (kristerh @ 16-02-2006, 11:13)
Till er andra: sluta prata sjukdomar, jag tillhör hypokondrikernas skara wink.gif laugh.gif och det är inte roligt...
krister

Igår så kände jag mig så ynklig, hade varit hemma hela dagen och mått dåligt så när min man kom hem så sa jag "Tänk om det är fågelinfluensan".

Han svarade inte ens. Det lät väl t.o.m. FÖR hypokondriskt även om det kom från mig.

Har SMS:at honom nu och bett att han ska ta med glass hem.

smile.gif
Magdis
Jag tror ingen misstänker dig för att fejka Rossi. De känner dig säkert bättre än så.
Krya på dig nu och låt maken skämma bort dig med lite godsaker. smile.gif
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon