Full version: Planteringspinne?
ewa zon 3
Nu börjar det bli dag att skola om småplantor för mig. Har inte hittat något redskap som jag är riktigt nöjd med slutar alltid med att jag jordar ned överallt när jag springer runt för att hitta något som kan passa. Skedskaft, penna, pincett, liten målarkniv, penselskaft, finger (var lugn mitt eget) tongue.gif mm mm
Blir det lättare med en sån här planteringspinne, el vad det nu kan heta?

/Ewa

Biggan_
CITAT (ewa zon 3 @ 16-02-2006, 13:28)
Nu börjar det bli dag att skola om småplantor för mig. Har inte hittat något redskap som jag är riktigt nöjd med slutar alltid med att jag jordar ned överallt när jag springer runt för att hitta något som kan passa. Skedskaft, penna, pincett, liten målarkniv, penselskaft, finger (var lugn mitt eget) tongue.gif mm mm
Blir det lättare med en sån här planteringspinne, el vad det nu kan heta?

/Ewa

Jag använder vanlig blompinne och det funkar utmärkt smile.gif
ewa zon 3
Ok, någon som har erfarenhet av en sån här planteringspinne då? smile.gif

/Ewa
Åsa, mälardalen zon 2
Jag har en sån där prickelpinne i plast som jag aldrig använder jag tycker fingrarna är bättre vill man ändå ha något verktyg så funkar en vanlig blyertspenna lika bra som de där pinnarna i plast.
ewa zon 3
Ok, låter som ett onödigt inköp alltså. Köper en fröpåse el två istället

/Ewa tongue.gif
kerstin z5-6
Hantverk för min del -tag aldrig i stjälkarna :)Håll i hjärtbladen -de faller ändå av sen
Maria zon 6
Själv använder jag alltid en vanlig blyertspenna. På den gör jag en markering så jag snabbt och enkelt ser så jag gör hålet i jorden tillräckligt djupt...

Snabbt, enkelt och billigt! smile.gif
noora
För en som alltid sått i jiffy-briketter och liknande: vad exakt gör man med planteringspinnen?
ewa zon 3
Jag tror att man ska göra ett litet planteringshål med den tjocka änden och sen trycka till jorden mot rötterna med andra änden. Det är så jag gör nu med alla möjliga redskap. Undrade bara om den här "Prickelpinnen" gjorde det lite enklare wub.gif

/Ewa
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon