Full version: Ojojojoj
Ciczi
Hejhej

Matade fåglarna i trädgården igår och tappade min vante. Den landade i den blivande tulpanrabatten. När jag böjer mig för att plocka upp min vante så vad ser jag till min stora förvåning????

JO! Tulpanerna har brutit igenom jorden.... wub.gif wub.gif wub.gif (sorten heter Tres Chic)

Gissa om det blev mycket lättare att plugga sen.

Ciczi
Fenja
Så orättvist, här finns allt under 3 dm snö.... och det kommer mera hela tiden! Att det är sådan skillnad i vårat lilla land. wub.gif
Mvh
Fenja
Ciczi
Men visst är det skönt att veta att våren är på väg trots allt? smile.gif

Ciczi
renate
Tulpaner??? det kan jag bara drömmer om.Förutom en massa snö så är det säkert ½m tjäle i marken.Som det ser ut tar vintern aldrig slut.Men snart är det mars då kommer våren...........kanske. rolleyes.gif rolleyes.gif rolleyes.gif
lyckero
JAg bor också i zon 1, men här syns det inga tulpaner. Just som snön har börjat sjunka så kommer det ett nytt snöblask här i kväll. Nu kan det faktiskt vara nog snart! Jag får nöja mig med att vara glad över att det åtminstone är lite ljusare ute nuför tiden ( och det beror inte bara på snön).
mvh Lyckero
fruberglund
Lyllo dig, idag vrålsnöar det här...inte en skymt av varken vår eller vårkänslor sad.gif
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon