Keya
Den här frågan gick jag bet på.(Har dock hittat en bra sida om motion som heter www.iform.se)
.Så här är frågan:
Vilken tid på dygnet är det bäst att motionera om du vill förbränna fett?
På lunchen, mitt på dagen
På kvällen, sent
På morgonen, innan frukost
Rossi
På morgonen innan frukost. Drick gärna kaffe också.
Pirum
Ja, fett bränner man väl när kroppen har underskott på tillgänglig energi?
Det borde rimligen vara så, även om det ibland tycks gå magi i viktminskningsknep. (Äter man mindre än man förbränner så går man ner i vikt, punkt slut, men sen är det ju lite mer komplicerat än så oftast)

Vet folk som berättat om hur de i gamla tider gick ut och arbetade på åkern 2-3 timmar innan frukost (gröt, och fläsk om de hade tur), inte undra på att de inte blev överviktiga då smile.gif
Liselotte i zon 3
Vill ni bränna fett så skall man inte börja dagens träning utan frukost , det finns stor risk för skador annars.
Är man ute för att bränna fett kan man börja dagen med lite citronsaft lite vatten och ca 1½ knivsudd med chilipeppar., därefter en grötfrukost och kaffe.
Själv har jag sökt med ljus och lykta efter just ett "fettbrännarmedel" till min man och det jag fann överallt var detta tips ( har själv provat....det funkar verkligen).
Sedan gäller det att äta tillräckligt mycket...för när man tränar måste man även fylla på förrådet annars bryts musklerna ner. Tallriksmodellen är tippentoppen, även quinoa blandat med olika bönor samt ca 150 g kött,fisk eller fågel. smile.gif

MEn man kan ju gå efter mitt måtto också: Gör allt lagom, ät lagom av allt och må bra!. För bättre ord än lagom finns nog inte.

Jag menar inte att gå på någon eller hetsa på något vis uttan delger lite av mina egna erfarenheter.
Kom gärna med mothugg om ni vill.

Liselotte i zon3
Annika Ljunggren
Man kan motionera innan frukost om det känns bra för kroppen, men isåfall ska det vara lågintensiv träning som t ex promenader. Man ska inte träna högintensiv träning innan frukost, t ex löpning, eftersom skaderisken är stor då.

Förbränningen är bättre före frukost, men det är bara en liten skillnad.

Själv skulle jag inte träna före frukost, mest för att jag är så hungrig på morgonen och jag tror att för min del skulle skaderisken vara högre.

Det kan vara smart att tänka sig för lite grann och inte bara gå på hur hög förbränningen är, för om man blir skadad kan man ju inte träna alls! sad.gif

/Annika
Berith
Vilken tävling är det som har så vitt skilda frågor Keya? smile.gif Allt från färgen på taxibilar till antal os-grenar. Eller är det kanske olika tävlingar? wink.gif Jag tycker det är kul att delta i tävlingar på nätet. Hittade en om Melodifestivalen på expressen.se idag... men man skulle delta genom att knappa in sitt mobilnummer. Hmm.... huh.gif
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon