Bessie
Är det någon odlait som har paraplyaralia och kan tala om för mig hur nya blad ska uppföra sig i normala fall?

Min började sträcka på sig i början av månaden och jag har gett svag näring en gång sen dess. Men av de tre nya bladen har det äldsta och största fällt ihop alla sina småblad och ser lite lesset och sladdrigt ut medan de två andra är hur pigga som helst. Kommer det att räta ut sig av sig själv när det växer eller är kampen förlorad?
GoSatta
så brukar min uppföra sig på hösten när det börjar bli för mörkt, dom vill ha rätt mycket ljus så det kan mycket väl va så att det sköt nya blad men så fanns det inte tillräckligt med energi för alla å då skippar den nått.

Bladen kan också fälla ihopp sig om den får för lite eller för mycket vatten men då brukar det påverka mycket fler blad.
Bessie
OK, ska flytta den närmare fönstret.
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon