Full version: Hedvignejlika
Kana
Köpte Dianthus chinensis "Black and white Chianti" att ha i balkonglådorna och sådde dem den 23 mars tillsammans med tomater och solrosor och lite annat smått och gott. De har kommit upp men ser för ynkliga ut, ingen stadga alls utan hänger utöver kanten på krukan (bild här!). Idag planterade jag om dom i vanlig jord för jag tänkte att det kanske var såjorden de hade något emot och då såg jag att de knappt hade några rötter alls... vad är det för fel på de små liven?

K.
Åsa, mälardalen zon 2
Tycker det ser ut som om de har vuxit på ett lite för varmt + för mörkt ställe. Många växter vill ha ganska svalt efter att de grott och de kan även behöva mera ljus än vad de får från ett bostadsfönster. Om de inte är alltför gängliga och sköra så brukar de repa sig när man planterar ut dem utomhus längre fram på våren.
Kana
Mmmm, de är klart. Men de står i ett rum där fönstret är öppet dygnet runt med extra belysning... och allt det andra som växer där ser ut att må riktigt bra ohmy.gif

K.
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon