Den första bilden visar perenner sådda? men kortet är taget 30 oktober så de såddes nog en månad tidigare. Jag kunde inte låta bli att så fastän jag förstod att det skulle bli svårt för dem över vintern

Så här ser dom ut nu och det konstiga ljuser beror på högtrycksnatriumlampan (det ser ut som om ett UFO har landat i övervintringsrummet). Plantorna har stått i ca 7 grader, varmare under vissa dagar skulle jag tro, och de har stått under vanliga lysrör. Högtrycklampan satte jag igång för 2 veckor sedan kanske för att få plats med sådderna under lysrören.

Jag var lite lat och "glömde" vattna någon gång så jag har förlorat några plantor. Det är inte samma plantor på de olika bilderna, men taklöken finns på båda bilderna och sedan är det alunrot och färgväppling som inte syns så mycket.
Nu är det bara att plantera om dem i större krukor till våren och sedan ska de få stå i bänk under ett år för att bli riktigt stora innan de får en permanent plats. Om detta system fungerar så ska det bli ännu mer under nästa höst. Jag tycker nämligen inte det är så kul med fröer i juni, då är jag ganska trött på dem, men i sep så är suget tillbaka igen.

Magda som vill ha VÅÅÅÅR