Full version: Letat och letat......
Anma
Ni allvetare på odla kanske kan hjälpa mig! smile.gif
Jag har letat efter en tvättvagn på hjul i evigheter utan at hitta någon. Ni vet, en sådan där som brukar finnas i allmäna tvättstugor. Har hittat några men dom har alla varit djupa, jag behöver en där jag inte ska behöva böja mig ner för att nå tvätten. Har ju problem med att göra saker neråt och uppåt, midjehöjd fungerar bäst.

Har ni några tips?
Gossen Ruda
Tror inte du hittar någon som inte går ända till golvet, utrymmet är viktigt att utnyttja. Föreslår att du fixar till en lösbotten i den nivån du klarar.
evelina
Här kanske bland tillbehör.Tvättkorg bl.a Den kallas för transportvagn.
andersen
CITAT (evelina @ 18-02-2006, 11:24)

Ja dom är bra vi har en sådan i våran tvättstuga.
netaave

Får bara upp "sidan kan inte visas"
andersen
CITAT (netaave @ 18-02-2006, 13:06)

Får bara upp "sidan kan inte visas"

tvättkorg
Anma
Jag får inte heller upp sidan, men problemet är löst! smile.gif

Hämtade min syster från tåget i Uppsala, för att vi skulle passa på och storhandla samtidigt. Hon kläckte idén att man kan köpa en ram och trådback ur Elfas system. Jag visste inte att man kunde köpa hjul till dem men det kan man! Så åkte vi till bauhaus och kollade. Ve och fasa! Den hade kostat 600:- i Elfa... Lite väl dyrt... så kom vi på att Bejer har något liknade system som är något billigare. Det hade gått på 450:-. Fortfarande i det högsta laget, iallafall just nu när vi fått anlita städhjälp för 1500/mån. (Min man är sjuk sedan jul och kan inte göra allt det han brukar och jag klarar inte hela hushållet ensam).

Så kom vi på att Rusta säljer något liknande så då bar det iväg dit, tur att alla dessa varuhus ligger vid samma område i Uppsala... I vilket fall fanns det där. Korgen var lite väl grund tyckte jag men tänkte att det går nog ändå. Några hjul hade dom inte så vi fick åka tillbaka till Bejer och köpa dem där, det systemet hade billigare hjul än elfa. Denna lösning gick på 250:-!!! Och korgen var aldeles lagom grund för en tvätt från maskin! smile.gif

Så nu behövs det bara att bostadsanpassningen går igenom och jag får tvättmaskinen upphöjd och tumlaren brevid istället för på så är tvättstugan en baggis för mig! biggrin.gif wub.gif
Lady Hamilton
Ojdå! laugh.gif Vad du fick "snurra i kring wacko.gif " Men vad kul att det löste sig till sist smile.gif Håller tummarna att det andra med bostaden går snabbt igenom och att du får dina "ändringar" snabbt utförda.
smile.gif
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon