Full version: pelargon, Rococo
katah
Har sällan blivit så kär wub.gif på en blomma som denna!

Min man vill inte har några rosor i våran trädgård blink.gif

och denna ser ut ju som en ros!!!

Jag känner bara inte för att beställa alla pelargonier som tidningen erbjuder.
Finns det någon vänlig själ som redan har sorten och skulle kunna skicka en stickling eller två?!
Lady Hamilton
Det finns många olika sorter av "Rosenknopps" pelargoner. Det brukar finnas och köpa lite över allt. Men bara så du vet så tål inte den inte regn så bra. Blommorna blir lätt fula. Det är det bättre om du har den på en mera skyddad plats under tak.

Här är en bild på två av mina

katah
Jag tror att jag kan bygga ett alldeles eget hus för den bara jag hittar raringen wub.gif biggrin.gif wub.gif ....
katah
oj, bilden dröjde en stund...

jag tror att jag är såld för dessa pelargonier, även om jag lovade för mig själv att inte bli någon pelargonsamlare....
Lady Hamilton
Ja ursäkta mig att jag inte la in bilderna direkt wub.gif
Sollan
Vill du har mer att dregla över kan du gå in på pelargonsällskapets hemsida och kolla in deras bildgalleri.
Har själv en del rosenknoppspellisar och tycker inte att de är mer känsliga för regn än de andra. Och alldeles underbart vackra är de!
katah
jo, jag letade efter sidan i går, men hittade den inte på forumlistan blink.gif

kommer att spana vidare... rolleyes.gif
Fenja
Pelargonsällskapet Gå till bildgalleriet så kan du titta på vad som finns!
Mvh
Fenja
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon