Full version: Pepino
Lady Hamilton
ohmy.gif Var på coop och köpte pepino. Tänkte provsmaka och testa att plantera fröna. Men när jag skulle "skära upp den" så ser den ut så här???

Den är alldeles torr innanför skalet förutom "fruktkötts/frö-gegga"!
Vad ska man äta? Är det geggan? wacko.gif
Åsa, mälardalen zon 2
Det där ser inte ut som pepino det ser ut som en gul variant av passionsfrukt.
Lady Hamilton
mad.gif Då har de lurat mig!! De sa att det var pepino! Och 19,50 kr skulle de ha!!! mad.gif
Så här ser skalet ut

Bitta98
Håller med att det ser ut som passionsfrukt. Pepinon är gul i köttet när man skär isär den, ungefär som en melon, och fröna är smååå. Definitivt ingen pepino, du har blitt lurad. //bitta
Lady Hamilton
laugh.gif Efterlysning!
Sökes:
Någon som är intresserad av att odla en "ovanlig växt"??
Finnes:
Massor av frön till donation smile.gif
Zazu
det där är definitivt inte en pepino(de är ju lilarandiga!), de i affären borde lära sig vad de säljer laugh.gif
det är som sagt en passionsfrukt, grenadilla, p. ligularis, närmare bestämt wub.gif

mvh zazu
Maggan H
CITAT (Hamilton @ 19-02-2006, 17:40)
ohmy.gif Var på coop och köpte pepino. Tänkte provsmaka och testa att plantera fröna. Men när jag skulle "skära upp den" så ser den ut så här???

Den är alldeles torr innanför skalet förutom "fruktkötts/frö-gegga"!
Vad ska man äta? Är det geggan? wacko.gif

Detta är pepino, och jag har fler 'köpefrön' om du vill ha!
Min kostade 12 kr på ica.
Lady Hamilton
Jätte bra Maggan! Jag vill gärna ha några frön laugh.gif
(Du får väll höra av dig senare om du inte fått tag på Femtunga smile.gif , annars har får du plantor i byte smile.gif )
Maggan H
CITAT (Hamilton @ 19-02-2006, 20:17)
Jätte bra Maggan! Jag vill gärna ha några frön laugh.gif
(Du får väll höra av dig senare om du inte fått tag på Femtunga smile.gif , annars har får du plantor i byte smile.gif )

PM:a din adress, har blitt va med både den o e-posten... sad.gif
MariaÖrebro
CITAT (Hamilton @ 19-02-2006, 18:29)
laugh.gif Efterlysning!
Sökes:
Någon som är intresserad av att odla en "ovanlig växt"??
Finnes:
Massor av frön till donation smile.gif

Hej Hamilton!

Vad har du för fröer? Ju konstigare/mer exotiskt desto bättre! Jag odlar enbart tropiska frukter, och det är svårt att hitta flera sorter när man väl skaffat de vanligaste.... biggrin.gif
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon