Full version: Pingvinresan
Berit
Var på bio idag på eftermiddagen och såg denna underbara film wub.gif

Handlar om Kejsarpingviner som lever i Antarktis i 40-70 minus kyla och starka snöstormar. Vi får följa deras långa vandringar till parningsbestyr och deras kämpande för överlevnad.
Mycket intressant film som rekommenderas varmt.
*Felix matte*
Den får jag hålla utkik efter smile.gif

Å så fick Maiken bli din avatar wub.gif
Kathy
Ja, de visade litegrann ifrån den filmen på TV4 Morgonprogrammet och den verkar helt underbar. wub.gif Jag ska se den. smile.gif
Berit
Missa inte den. Det var ju Sverigepremiär igår så den går ju länge än på biograferna

Agneta, avatar unsure.gif vad är det?
*Felix matte*
Det har jag lärt mej här på forum. biggrin.gif
Berit
Se där ja, jag lär mig något nytt nästan jämt laugh.gif

Maiken var ute på promenad när jag tog bilen till sta´n, när hon kom tillbaka till huset så sökte hon i varje rum efter mig och gnällde lite.
För det mesta är vi tillsammans varje sekund på dygnet, men ibland måste vi skiljas åt för några timmar.
Jag skulle vilja ha henne med överallt, på gymet, badet, restauranger, i affärer (vissa affärer går det ju bra, men inte alla) men tyvärr får man inte det.
Och förresten, hur skulle det se ut om alla hade sina hundar med sig sleep.gif
KURT
En naturdokumentär där de gett pingvinerna mänskliga "känslor" , i form av berättarrösten. Den uppskattas mycket bland kristna grupper i USA eftersom den betonar kärnfamiljens värden.

http://www.filmtidning.se/recensioner/4303/
Floppy
Det är en film jag måste se...är pingvinsamlare så det faller sig naturligt att se den...över 150 st pingviner i alla dess former...+ en liten tatuering wub.gif wub.gif wub.gif
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon