virrevarv
Men dom måste ha legat där sen vi flyttade in 2004 på hösten. Dom ser hemskt skrumpna och ynkliga ut, ska jag ge dom en chans och sätta dom i en kruka? wink.gif Kan jag sätta dom och sen sätta ut krukan på altanen eller ska jag behålla dom inne i källaren i den lite mer gosiga tempraturen på 12 grader? blink.gif Ska jag ge dom en skvätt benmjöl kanske? Har fler lökar sen förra hösten en tulpan- och en Liljasort, kan jag slänga ner dom i lite jord nu med?

Och hur ÄR det man ska göra med Daggsalvia? Jag blir tokig, än ska dom köldbehandlas och sås nu och än som man letar på nätet så ska dom sås i mars... Snacka om att göra en ännu mer förrvirrad än vad man redan är... Och det vill inte säga lite... wacko.gif

Ha det gott!!!
kerstin z5-6
Har låg utvecklingstid och bör sås i februari. Förkultivera inomhus, på ytan.
Gror bäst i rumstemp så nu ! laugh.gif
Anemonerna -vad har du att förlora? `Sätt i krukor i jord i ditt belysningsrum -vattna måttligt eller inte alls efter första vattningen till du ser grönt
virrevarv
Tack så hemskt mycket för svaret, nu vet jag vad jag ska göra när det är hockey!! laugh.gif biggrin.gif

Ha det så gott!! Veronica
Helen i Piteå Zon 5
Ett litet tips...låt dom ligga i vatten några timmar och dra åt sig fukt rolleyes.gif /Helen
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon