Gillan
Åh vad jag längtar tills jag kan ställa ut
alla vackra krukväxter wub.gif

Gör inte ni?/Gillan
Alexander-VG-zon3
jag har ute palmer,oliv,ampellija,kotteplam, tog ut dom ida för gått wub.gif wub.gif
Carex
åh, vad söt! Roligt att se eftersom jag själv har småplantor med bara hjärtblad:)
igl
de blir stora, tillhör mina favoritväxter. jättelätta att sköta, den enda nackdelen är att de dricker så väldigt mycket vatten men jag har planterat mina i krukor med vattenmagasin. jag förvarar dem svalt men ljust under vintern.
abutilon

här den lila som också blev jättestor, kolla bladens storlek.

abutilon lila

mvh
inger
*Felix matte*
CITAT (Evgeni @ 20-02-2006, 19:12)
Åh vad jag längtar tills jag kan ställa ut
alla vackra krukväxter wub.gif

Gör inte ni?/Gillan

Jag också längtar... är ju bara ett hundratal dagar o nätter kvar till dess smile.gif

hoppas tiden går fort
Gillan
Ibland är det allt lite orättvist att en
del av oss bor i "söderns" länder (skåne),
samtidigt som de påstår att de bor i sverige
ohmy.gif laugh.gif laugh.gif

/Gillan
evelina
En av mina favoriter för bladen är så fina. Min ena blev 1½ m hög ute i somras, aprikosa blommor, klippte ner den till ett par dm i höstas och tog skott. Den står i ett fönster hemma och är nu redan 50 cm hög.

Ja inte utan att man längtar.........om 1 månad brukar jag börja åka till landet men läste i min trädgårds dagbok att det kom 2 dm snö den 30 mars
förra året!!!??? sad.gif
evelina
Jag vill ha alla dom här färgerna! Albultilon
Alexander-VG-zon3
CITAT (Evgeni @ 21-02-2006, 08:09)
Ibland är det allt lite orättvist att en
del av oss bor i "söderns" länder (skåne),
samtidigt som de påstår att de bor i sverige
ohmy.gif laugh.gif laugh.gif

/Gillan

haha japp vi knakse skulle blivit eget wub.gif wub.gif men på lörda sak vi ha -5c så då gäller det att ta in det flesta igen wub.gif wub.gif
Gillan
CITAT (evelina @ 21-02-2006, 08:38)
Jag vill ha alla dom här färgerna! Albultilon

Dregel, dregel, och sen allt annat , som man
måste ha också wub.gif tongue.gif

Vartenda år är det samma visa.... ska inte köpa
några krukor iår. Har ju inte plats för fler, men hur det
än går till så "uppfinner man" den där platsen som
inte finns sleep.gif laugh.gif

/Gillan
noora
Jag hoppas också på en tidig vår/sommar. Annars får jag köpa lysrör för hälften av mina pengar och betala elräkning för resten tongue.gif

Än så länge ser det inte ut som att det nånsin kommer att bli vår. 20 cm snö i trädgården...
Gillan
CITAT (noora @ 21-02-2006, 14:24)
Jag hoppas också på en tidig vår/sommar. Annars får jag köpa lysrör för hälften av mina pengar och betala elräkning för resten tongue.gif

Än så länge ser det inte ut som att det nånsin kommer att bli vår. 20 cm snö i trädgården...

laugh.gif laugh.gif laugh.gif
Det är kanske så jag ska göra också wub.gif . Men
"bara" 20cm snö! Här är minst en 1/2 m sad.gif

Den här köpte jag för ca två veckor sedan till mina månadssmultron,
om dom nu vill komma upp vill säga?

/Gillan
Alexander-VG-zon3
CITAT (Evgeni @ 21-02-2006, 14:59)
Det är kanske så jag ska göra också wub.gif . Men
"bara" 20cm snö! Här är minst en 1/2 m sad.gif

kan det komma så mycket sad.gif sad.gif vi har inte alls så mycket här . här är det kankse max 5cm som minst är då inget
Alexander-VG-zon3
fast man får hoppas ppå att det snart smälter bort wub.gif wub.gif wub.gif
Carex
häftig kruka, en sådan borde man kunna klistra ihop själv...apropå alla de färgerna som fanns på sidan, så är det bara att sticka iväg till affären och köpa en fröpåse för en tjuga, står att det ska finnas från rött till olika orangea nyanser! (fast jag känner att jag behöver en vit...)
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon