Full version: Vad är detta?
Åsa zon 6
Min granne hittade ett kuvert med en frökapsel och en bit av, vad vi tror är, en blomma.

Hon satte några frön och upp kom en liten grön växt.

Men vad är det? Är det någon som känner igen den eller har någon gissning?

En liten parantes: Hoppas att det blir bilder av dessa adresser jag lagt in. Annars har jag gjort fel. (Det är första gången jag försöker stoppa in bilder.)
kristerh
Du har inga större bilder wink.gif tycker att det är misstänkt likt någon slags fikus, (tror att det är en fikus iaf) som jag tog frön av i södra spanien för nåt år sedan, när den blir lite större blir bladen mer lika fikonlöv ca 10 cm långa blad.
krister
wolkenkrabber
Större Bilder

Jag kan inte se vad det är...
Åsa zon 6
Hur fick du bilderna att bli så där stora? ohmy.gif
wolkenkrabber
Jag gick in och kopierade adresserna till de stora bilderna i albumet, Du hade kopierat adressen till thumbnailsen
tulle
Det är frö och frökapsel till en Brachychiton-art, vilken är svårt att säga för alla ser likadana ut och växten är för liten för att kunnasäga det. Först när den blivit störe kan man på bladen kanske avgöra det, men skall jag gissa är det Brachychiton populneum.
Hälsn
tulle
Åsa zon 6
Vad spännande! Har den något svenskt namn?
Zazu
CITAT (Åsa zon 6 @ 27-02-2006, 10:05)
Vad spännande! Har den något svenskt namn?

japp, flamträd smile.gif

mvh zazu
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon