Full version: Vad r detta?
sa zon 6
Min granne hittade ett kuvert med en frkapsel och en bit av, vad vi tror r, en blomma.

Hon satte ngra frn och upp kom en liten grn vxt.

Men vad r det? r det ngon som knner igen den eller har ngon gissning?

En liten parantes: Hoppas att det blir bilder av dessa adresser jag lagt in. Annars har jag gjort fel. (Det r frsta gngen jag frsker stoppa in bilder.)
kristerh
Du har inga strre bilder wink.gif tycker att det r misstnkt likt ngon slags fikus, (tror att det r en fikus iaf) som jag tog frn av i sdra spanien fr nt r sedan, nr den blir lite strre blir bladen mer lika fikonlv ca 10 cm lnga blad.
krister
wolkenkrabber
Strre Bilder

Jag kan inte se vad det r...
sa zon 6
Hur fick du bilderna att bli s dr stora? ohmy.gif
wolkenkrabber
Jag gick in och kopierade adresserna till de stora bilderna i albumet, Du hade kopierat adressen till thumbnailsen
tulle
Det r fr och frkapsel till en Brachychiton-art, vilken r svrt att sga fr alla ser likadana ut och vxten r fr liten fr att kunnasga det. Frst nr den blivit stre kan man p bladen kanske avgra det, men skall jag gissa r det Brachychiton populneum.
Hlsn
tulle
sa zon 6
Vad spnnande! Har den ngot svenskt namn?
Zazu
CITAT (sa zon 6 @ 27-02-2006, 10:05)
Vad spnnande! Har den ngot svenskt namn?

japp, flamtrd smile.gif

mvh zazu
Detta r en "enklare" version av forumet. Fr att se forumet med formatering och bilder kan du klicka hr.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon