Whiskuchi
Tydligen en känd bedragare som är i farten igen

http://baksidan.atspace.com/

Från sidan:

Den 1 maj 2004 kom hon ut efter drygt ett år i fängelse. Hon satte genast igång med bedrägerierna igen. På två månader lyckades hon komma över mer än 86 000 kr! Och hon hann lura ett drygt 20-tal personer. Köparna betalade handpenning, köpesumma eller förskottshyra innan de hade sett valpen, hästen eller lägenheten.

På två månader fick hon in-

handpenning för 13 valpar – som inte fanns
-

betalning eller handpenning för 2 hästar. Här rör det sig om 12 – 20 000 kr som folk betalat för hästar de inte sett och som förstås inte fanns till salu
-

förskottshyra för 6 lägenheter – som inte fanns-
lilla mamma
hon är inte den enda tyvärr. Köp bara hundar från kennlar eller från människor du känner.
Whiskuchi
Förvisso inte den enda, men lurendrejare av rang - hon har ju till och med suttit i fängelse för det! Och hon säljer inte bara, hon köper också. Eller rättare; tar över mot handpenning och "glömmer" betala resten. Och säljer vidare djuret med rejäl vinst. mad.gif
Kathy
Bedrövligt. sad.gif mad.gif mad.gif

Jag har också lagt in länken om om henne , men det är bara bra med fler varningar. mad.gif
Whiskuchi
CITAT (Scrollan @ 20-02-2006, 22:09)
Bedrövligt.  :(   mad.gif   mad.gif

Jag har också lagt in länken om om henne , men det är bara bra med fler varningar.  :angry:

Ooops, såg inte det.. blink.gif

edit: Haha, den låg ju bara ett par trådar ner!! Hur blind kan man bli? laugh.gif
Kathy
CITAT (Whiskuchi @ 20-02-2006, 22:20)
CITAT (Scrollan @ 20-02-2006, 22:09)
Bedrövligt.  sad.gif   mad.gif   mad.gif

Jag har också lagt in länken om om henne , men det är bara bra med fler varningar.  mad.gif

Ooops, såg inte det.. blink.gif

edit: Haha, den låg ju bara ett par trådar ner!! Hur blind kan man bli? laugh.gif

Asch, det gör väl inget? Bättre med två varningar än ingen alls. wub.gif
pejori
hon "köper" katter också sad.gif sad.gif sad.gif
Kathy
CITAT (pejori @ 21-02-2006, 18:30)
hon "köper" katter också sad.gif sad.gif sad.gif

sad.gif sad.gif sad.gif
Klematis
Herregud vilken människa. En del kan göra vad som helst utan samvete.
Boxer
Nyfiken som man är, kunde jag inte låta bli att ringa på en annons hon har om valpar till salu. Det samtalet blev väldigt knepigt.
-Hallå!
-Vart har jag kommit?
-Vart skulle du?
-Jo det är en annons om hundvalpar jag har sett.
-Det blir inget.
-Varför då?
-Nä det blir inget.
-Har det hänt något speciellt?
-Nä, antagligen har hon gått tom, eller så blir det väldigt få valpar. Så jag har inga.
-Då får jag tacka för mig.
-Jaha, hej då.

Och i en ton som var irriterad och väldigt kort. Det kanske börjar ryka om huvudet.
Whiskuchi
CITAT (Boxer @ 21-02-2006, 18:52)
Nyfiken som man är, kunde jag inte låta bli att ringa på en annons hon har om valpar till salu. Det samtalet blev väldigt knepigt.
-Hallå!
-Vart har jag kommit?
-Vart skulle du?
-Jo det är en annons om hundvalpar jag har sett.
-Det blir inget.
-Varför då?
-Nä det blir inget.
-Har det hänt något speciellt?
-Nä, antagligen har hon gått tom, eller så blir det väldigt få valpar. Så jag har inga.
-Då får jag tacka för mig.
-Jaha, hej då.

Och i en ton som var irriterad och väldigt kort. Det kanske börjar ryka om huvudet.

laugh.gif laugh.gif
Undrar om hon fått många samtal sen varningen började cirkulera..?
AnitaO
Jag hade faktiskt tänkt tanken att ringa.
Fick veta att hon hade en annons i senaste numret av Hundliv.
Jättebra att hon har ögonen på sig!
pejori
sådana mäniskor ska jagas med blåslampa... smile.gif
bra gjort boxer wub.gif
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon