Full version: Dumma hund...
Tesa
Våran Snoddas har rymt...han har gått så fint med oss ute här på gårn men idag fick han väl spår på nåt och stack till skogen...han är ju jakthund så vi var väl inte så där jättebekymrade till att börja med men nu har det gått flera timmar och det är kallt och han har inte synts till...
Vill bara att han skall komma hem nu... sad.gif sad.gif
cic
Jösses! ohmy.gif Jag hade oroat ihjäl mig! Har han gjort så innan?
bikiv
Jag tittade på din Snoddas i ditt album! Jättefin! Och visst kommer h*n hem!
En arbetskamrat till mig saknade sina taxar under en vecka (nervöst...) men dom kom tillbaka, något hungriga och ledsna.

H*n kommer!
pejori
usch!!!
förstår att du är orolig sad.gif sad.gif
får hoppas att det bara är en löptik som lockar då... wub.gif

det är inte trevligt. man tror att det värsta har hänt. hoppas han kommer hem snart unsure.gif
yenny
jag skulle vara väldigt orolig... men så är jag ju grymt hönsig av mej också... va fin han är föresten...jag var också in i ditt album och tittade.. han kommer nog lunkandes när som hälst (eller när han blir hungrig)
Tesa
CITAT (cic @ 20-02-2006, 21:51)
Jösses! ohmy.gif Jag hade oroat ihjäl mig! Har han gjort så innan?

Han stack en gång för ett tag sen men då hörde vi honom i närheten när han drev och han kom tillbaka efter ett par timmar....men nu är allt bara alldeles tyst...och det är mörkt och nästan 8 grader kallt...och han är ju liten ju, 7,5 månad bara...(fast könsmogen tror jag för det har växt på friskt i påsen det sista..)
Tack för att ni försöker muntra upp mig...tror gubben behöver det ännu mer just nu...han är nästan i upplösningstillstånd stundvis..
*Felix matte*
Men så tråkigt sad.gif Här hålls alla tummar för att han snart är hemma igen wub.gif
Förstår eran oro.
Irene_L
Åh vad jobbigt!!! sad.gif Hoppas att han snart kommer hem. Jag håller också tummarna!!
mvh
Irene
Snöflinga
Håller också tummarna jättehårt ..... är det en stor skog och har han halsband med tele.nr. ..... Ring till lokalradion och be dem efterlysa Snoddas...
AnitaO
Usch vad jobbigt sad.gif
Hur har det gått?
Anma
Ja, hur har det gått!? Det är otroligt jobbigt innan hunden är åter, min greyhound var borta i nästan 7 timmar en gång. Då var jag säker på att han var borta för alltid... sad.gif
amaira
Ja, hur går det?
Undrar amaira också.
Kalinsi
Men fy så obehagligt, och med en sådan unghund.
Jag håller tummarna hårt för att han ska komma tillrätta!
Har ni ringt till polis, grannar osv för att höra om de fått in något?
Tesa
Han är hemma!!! wub.gif wub.gif

Vi var fullt uppbåd ute i skogen och letade idag...efter en och en halv timme ringde gubben och sa att de hade hittat honom...
...då satt han på en klipphylla i närheten av ett rävgryt och kunde inte ta sig därifrån....och han hade säkert inte varit särskilt orolig själv för han kunde nog se hem därifrån...det var bara ett par hundra meter ifrån huset..
När maken fått ner honom så skulle han helst driva räv igen wacko.gif
Men att han inte gav ljud ifrån sig igår kväll funderar jag på...nu hittade de honom för att sonen och hans kusin tagit paus i letandet och satt och vilade på trappen och då hörde de att Snoddas gnydde...

Men nu är det slut med"lösdrivardagarna"...nu är det koppel som gäller...
Tack allihopa för ert stöd wub.gif
yenny
Phu.. så skönt att ni hittat honom wub.gif
Milex
Gôtt å höre att han e tabagers. De e ulianes når hunnarne e väck smile.gif
ingrid fuxwall
Vad skönt att han kommit tillbaka!
Är det så att jakthundar oftast måste vara kopplade? Eller kan man träna dem till att bara ge sig ut på jakt efter tillsägelse.

ingrid
Klematis
Skönt att han har kommit hem.
Tesa
CITAT (ingrid fuxwall @ 21-02-2006, 16:37)
Vad skönt att han kommit tillbaka!
Är det så att jakthundar oftast måste vara kopplade? Eller kan man träna dem till att bara ge sig ut på jakt efter tillsägelse.

ingrid

Jo..har de väl fått jaktinstinkt så går det nog inte att ha dem lösa längre...men Snoddas är ju bara en "bebis"...7 1/5 månad bara ju... rolleyes.gif det är ju inte meningen att han skall jaga ännu..
Men nu efter 1 mars är det väl ändå stopp på lösspringandet...rävjakten pågår väl denna månaden ut och sen finns det inga jakttider med drivande hund förrän till hösten igen..så det hade blivit koppel ändå då...

Man får väl säga ändå atthan visste ju vad man fick lov att jaga så här års... tongue.gif
renate
Usch det där känner jag igen,vi hade två drever,Olivia lever än.Det var ofta på rymmen,Olivia hoppade upp och öppnade yttedören och sedan var det bara till skogs,skogen ligger 5min här igfrån.De kom alltid hem,men sambon var ute många ggr och letade.Från jakten avvek de några ggr med och var borta över natten,Fina den lite äldre drevern letade alltid upp ett hus och satt sig på gårdsplanen och skällde...nu vill vi hem...båda är öronmärkt och har telefonnummer på halsbandet.Nu är Olivia gamma och rymmer inte längre.
Sckönt att voven är hemma igen!
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon