Anma
Jag har letat efter billiga kläder till mina hundar. "Lillen" är det ingen fara med, han struntar i snö och kyla, lika så regn. Han springer sig varm. Men gammelgubben fryyyyyser!!! De billigaste "jackan" jag hittat kostade 395:-
jag som för tillfället är fattig kom på att jag kan ju faktiskt sy en! Åkte ner till lokala tygaffären och köpte galontyg med mjuk baksida och kardborreband för den nätta summan av 121,50. Det räckte till 2 regntäcken varav den ena är färdigsydd. Lätt var det också! :-) Ska fota imorgon i dagsljus om någon är intresserad... wub.gif
mayababy
behöver oxå ett nytt täcke till "lillen" som växer som en tok! Bara 8 månader å 71cm hög!! Vart ska detta sluta?? Ser fram emot bild å kanske en liten beskrivning....? wub.gif
zaaritha
Vad har ni för hundraser??
Anma
Ojojoj vilka motvilliga fotomodeller! Fick i allafall två foton som är ok...
Den svarta är gammelgubben, greyhound 10 år och den bruna är lillen, dobermann/greyhound 2 år. Båda är 76 cm i mankhöjd. Jag har trott att lillen är grövre, men nu med täcket ser jag att det inte är så. Kalle är större fast han väger 3 kg mindre...

mayababy, vad har du för hund?
Mönster har jag inte, jag gjorde så att jag tog ett gammalt lakan som jag lade över hunden och ritade ungefär hur täcket skulle vara och så klippte jag och ritade om och klippte och ritade om... den blev bra förutom att den kunde gått lite högre upp på nacken. Sen måttade jag dit två kardborreband under magen och ett runt halsen. Den duger gott och väl at springa i skogen med kalla och regninga dagar! Lyckades att få till det så att dom inte kissar ner den, det har vi testat! smile.gif

Floppy
Här är två länkar till täcken som ni kan sy själva... om man är lite händig... tongue.gif

http://www.willas.net/tacke/

http://www.saunalahti.fi/glottis/warmcoat.htm
mayababy
AnneR: Dina täcken var ju jättefina!! Va duktig du är! Tack för tipsen!

Zaaritha: Jag förstår om det låter skumt med täcken på så stora hundar! Jag har en Rhodesian Ridgeback, en stor hund som inte har så mycket päls/underhudsfett. (dom är ursprungligen från Afrika) Jag tänkte lite naivt i början att man säkert kunde härda dom från kylan men jag har fått tänka om, Buddha fryser jättemycket utan täcke när det är kallt!

Floppy: Superbra länkar du hade! Här ska sys! tongue.gif
ifibi
Slänger in den här sidan, ifall någon vill sticka.

Ange en titel på hemsidan
Anma
Nu är mitt täcke ännu snyggare, kollade in Floppys länkar och kom på att det så klart blir bättre med figursydd bak. Sydde dit tre intag, ett i mitten och en på var sin sida.

Det märks att Kalle är van med täcke sen förr. Hos oss har han aldrig haft det, vi har haft honom i snart 5 år, men hos sin förra matte som tävlade med honom hade han det. Jag ska sy en i quiltat jacktyg också som han ska ha vid många minus. Den ska få ett uppvik under magen så att kylan inte kommer in där, tänkte inte ens på det när jag sydde den första, så tack för länkarna! smile.gif

Sticka till en greyhound är nog lite överkurs, eller vad tror ni? laugh.gif laugh.gif laugh.gif
ifibi
laugh.gif Jo, det blir nog lite jobbigt...
Floppy
Va bra att ni tyckte om länkarna... smile.gif
Visa gärna hur de blev... smile.gif
yenny
CITAT (Anne R @ 22-02-2006, 07:13)
Sticka till en greyhound är nog lite överkurs, eller vad tror ni? laugh.gif laugh.gif laugh.gif

jag tycker det lät jättekul biggrin.gif

men så älskar jag ju att sticka också... han skulle nog bli snygg i polotröja wub.gif
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon