CITAT (josohl @ 21-02-2006, 14:53)
Intressant fundering med såtiden. Dock tror jag själv inte på det då jag förr sådde mycket senare än jag gör idag, de första åren jag sådde satte jag Lisa-fröna i slutet av mars (har en sådagbok kvar så jag kan jämföra åren och resultaten), och hade då samma problem. Dessutom har jag tilläggsbelysning så att det blir ordentligt med ljus. Själv har jag spekulerat i om jorden är för "stark" så att smårötterna dör, men det kan den ju inte vara nu när det är såjord med iblandad perlit, det borde ju inte innehålla så särskilt mycket näring.
Hej jag tappade bort minna inloggningsuppgiter så jag har inte kunnat svara. Det är innteresant det där med såjorden. Själv annvänder jag alldrig såjord och det är väll konstigt kanske men när jag började hålla på med trädgård (i slutet av 80 talet) så så hadde vi en plantskola här i Uppsala som det var är äldre man som drev, när jag skulle köpa såjord av honom så ansåg ha att det går lika bra med vanlig plantjord sedan dess har jag bara använt plantjord MVH Kjelle