|
*Felix matte*
21-02-2006, 10:04
Har just pratat med dottern... hennes dator fungerar som den ska men igår började den plötsligt prata I'm counting down the minutes until I can be with you againsäger den då och då. Det händer oavsett vilken sida hon har uppe. Någon annan som råkat ut för det.
tror hon får nått via fjärrhjälp, eller ett skämtvirus. säg till henne att stänga ner fjärrhjälp och virusscanna den.
*Felix matte*
21-02-2006, 10:15
Hittade många länkar om det på Google... hon har virusscannat och kört ad-aware och har aldrig använt fjärrhjälp. Kanske hittar hon svaret i länkarna. I´m counting.....
Alexander-VG-zon3
21-02-2006, 13:27
Lady Hamilton
21-02-2006, 13:58
CITAT (Felix matte @ 21-02-2006, 10:15) ... hon har virusscannat och kört ad-aware och har aldrig använt fjärrhjälp......... Vet någon var jag kan hitta" Ad-Aware personal free for privat use....?" (Med reservtion mot ev. stavfel) Jag hade den på gamla datorn men hittar inte den nu så att jag även kan ha den på min nya
Lady Hamilton
21-02-2006, 14:36
Tack men jag hittar inte "mitt"? Det vqr med rödtext  ...............
Eva i Skåne
21-02-2006, 15:23
Det är nog ändå denna du ska ladda ner Hamilton. De har nån uppdaterad version. När jag lade in efter nyår var det en nyare version än den jag haft innan datorn blev ominstallerad i julas. Dessutom har jag nu en svensk version så jag slipper gissa mig till texten.
Lady Hamilton
21-02-2006, 16:00
 Snälla Ewa!!! Ge mig länken till den svenska versionen.............
Lady Hamilton
21-02-2006, 16:02
CITAT (Scrollan @ 21-02-2006, 14:00) Jag har gått in här men kommer ändå "bara" till ställen där jag uppmanas att klicka på någon sort av betalning
Ad-awareDen här hittar man en bit ner på sidan Scrollan länkade till. Man kan välja att klicka på namnet på den sidan, och komma till en info-sida om produkten. Man kan också klicka direkt på en grön länk som heter Download. Men man måste scrolla ner och titta UNDER reklamen
Lady Hamilton
21-02-2006, 16:13
 Jag må vara helt korkad men när jag klickade på download free så laddades det ner någonting som sedan scannade datorn o talade om att si å så många "filer" hittadesMEN för att åtgärda/ tabort dem ombedes jag att "klicka"på en betal-länk....................
 Märkligt... SÅ ska den inte bete sig ... Eller, så gjorde den inte förr iaf. Det är inte dig det är fel på Hamilton, det är nog Lavasoft som börjat bli snåla på gamla dar...
Lady Hamilton
21-02-2006, 16:43
 Tack! Då får jag fortsätta att vara "kompis" med er?................
CITAT (Hamilton @ 21-02-2006, 16:43)  Tack! Då får jag fortsätta att vara "kompis" med er?................ Naturligtvis! Vi kan hjälpas åt att skälla på Lavasoft för att de trasslar till livet för oss
CITAT (Hamilton @ 21-02-2006, 16:13)  Jag må vara helt korkad men när jag klickade på download free så laddades det ner någonting som sedan scannade datorn o talade om att si å så många "filer" hittadesMEN för att åtgärda/ tabort dem ombedes jag att "klicka"på en betal-länk.................... skriv ad-aware i sökrutan till höger på download.com...så får du upp rätt program med free download... jag tog ner den för någon dag sedan gratis
*Felix matte*
21-02-2006, 18:36
Här står info på svenska. Ad-Aware Ad-aware
Lady Hamilton
21-02-2006, 20:30
Skönt att det fixade sig tillsist  Nu blir det andra bullar i datorn
CITAT (Hamilton @ 21-02-2006, 20:30) "vänner" kan man inte få för mycket av tackar
*Felix matte*
22-02-2006, 11:41
CITAT (Hamilton @ 21-02-2006, 20:30)  :wub: Åh Tack Felixmatte! Det är precis den här sidan jag sökte :lol: Och tack Ewa Skåne för all tid du lagt ned, Lady G för "peppning" o "hejja rop," Scrollan och slutligen tack även till pejori  ni hör numera till kategorin mina "bästa vänner"  :wub:  Säger som Pejori... vänner får man aldrig för många
elleave
22-02-2006, 12:27
http://www.lavasoft.com/Klicka på Ad-aware personal i menyn till vänster.
Mikaela
22-02-2006, 14:55
Jag har också den "rösten" i datorn titt som tätt men då är det smileysreklamen som poppar upp och gapar. Höll på att få en hjärtattack första gången, hade volymen ganska högt på också..
*Felix matte*
22-02-2006, 15:06
Dottern fgick ingen smilysreklam utan bara rösten... hon körde Ad-aware och sedan dess är rösten borta
Mikaela
22-02-2006, 15:14
Då ska jag nog också rensa lite i datorn, man vet aldrig vad som fastnar med popups.
CITAT (Mikaela @ 22-02-2006, 14:55) Jag har också den "rösten" i datorn titt som tätt men då är det smileysreklamen som poppar upp och gapar. Höll på att få en hjärtattack första gången, hade volymen ganska högt på också.. Hm,det har jag råkat ut för med fick ingen hjärtattack men nästan,de bara gapade hello!!!!!! Så irriterande,åfr upp demnär jag pusslar
anna_rispan
22-02-2006, 17:47
pusslar!!?? kan man pussla på nätet eller är det nåt program du har köpt själv?
*Felix matte*
22-02-2006, 19:03
CITAT (Mikaela @ 22-02-2006, 14:55) Jag har också den "rösten" i datorn titt som tätt men då är det smileysreklamen som poppar upp och gapar. Höll på att få en hjärtattack första gången, hade volymen ganska högt på också.. det drabbade mej, när jag hade increadmail... rätt som det var klev det ut en "gubbe" och skrek...you got mail sir... i början höll jag på att hoppa ur skorna
Lady Hamilton
24-02-2006, 16:49
Härligt! Hade inte en tanke på att popupspärren kunde ställa till det. Det kan vara bra att veta i framtiden!
Sommartorparn
24-02-2006, 18:28
CITAT (Hamilton @ 21-02-2006, 16:13)  Jag må vara helt korkad men när jag klickade på download free så laddades det ner någonting som sedan scannade datorn o talade om att si å så många "filer" hittadesMEN för att åtgärda/ tabort dem ombedes jag att "klicka"på en betal-länk.................... Jag tror att det är en reklampopup som har lagt sig mellan dig och nedladdningen av adaware. Inget att bry sig om. Klicka bort bara. Ad-aware finns fortfarande som gratis version att ladda hem. Här har du en svensk sida med flera olika nedladdningslänkar. Se bara till att det är ad-ware du laddar hem och inte något annat program eller någon uppdatering. http://www.lavasoftusa.com/swedish/support/download/PS. Vad bra att det har löst sig!
AndreasBlomquist
25-02-2006, 15:04
CITAT (Felix matte @ 21-02-2006, 10:04) Har just pratat med dottern... hennes dator fungerar som den ska men igår började den plötsligt prata I'm counting down the minutes until I can be with you againsäger den då och då. Det händer oavsett vilken sida hon har uppe. Någon annan som råkat ut för det. Det är en banner med reklam för smilies för att användas i diverse program. Det hela sköts via en Flashfil så det är helt ofarligt! Ska tilläggas att den inte kan göra någon skada så länge man inte installerar den eller har till exempel Incredimail installerat. Incredimail är ju samma företag som gör dessa smilies och är ett jävla skitprogram som drar tungt på systemresurserna plus lägger till hundratals småprogram.
Lady Hamilton
10-02-2008, 13:53
Nu hr jag problem igen  Mitt Ad-Aware ville inte uppdatera så jag avinstallerade det ,och nu kan jag inte hitta hur jag får tillbaka det igen. Det enda jag hittar är den med den "gröna bollen" Ad-Aware 2007 7.0.2.6 som är över 20.37MB stort och det är inte det jag ville ha Finns det någon vänlig själ som kan hjälpa mig att hitta den rätta. Samma som finns i länkarna ovanför här Eller finns inte "mitt" Ad-Aware längre? Är det kanske bara det "stora" som gäller nu? (rättade till Awere till Aware alltså stavfel)
Ladyn...jag hade samma problem som du...den visade error efter 5% nedladdning av uppdateringen...jag provad alla möjliga sätt med att tex ladda hem det på nytt...men ingenting fungerade...det enda är att du får ladda den stora varianet som heter Ad-Aware 2007...den finns än så länge inte på svenska men det jobbar de på att fixa till fler språk...jag laddade hem den och allt fungerar super...
Bara till att ladda ner, har du inte så stora hårdiskar? annars dra ner Spybot så ska det lösa sej ^^
Frågade just gubben här hemma om ad-aware, vilken reaktion "För h***** rör det inte, det är det värsta program du kan ladda ner, pilla INTE på det. Det öppnar upp brandväggar och allt, de flesta tror det är bra men för h**** rör det inte"  Hoppas inte ni får problem  jag vågar då inte göra detta iaf (han vet vad han pratar om)
Lady Hamilton
10-02-2008, 20:09
Ad-Aware har varit mycket bra tidigare i allafall Faktiskt ett av det bästa man kunnat ha på datorn (gått snabbt och enkelt att rensa bort skräp och annat) Men det kanske ha skett något med den på slutet därför man inte längra kan använda den. Får väll ladda ner den större versionen då men jag tyckte inte den verkade vara lika bra Eller kanske det är den nya STORA varianten som din "gubbe" inte gillade Bettis?
Maggan H
10-02-2008, 20:19
Superantispyware funkar bra, här kan du ladda hem det: Superantispyware
Ja inte vet jag men enligt en "it nörd"  så ska detta program numera vara jätterisk att ladda ner, man öppnar upp hela sin dator den liksom tar sig in i datorn den drar till sig mer virus än den tar bort som jag förstår det. Ja har det gått bra tidigare men akta dig, dom som vet något om detta skulle aldrig ladda ner det.
CITAT (Bettis @ 10-02-2008, 18:54)  Frågade just gubben här hemma om ad-aware, vilken reaktion "För h***** rör det inte, det är det värsta program du kan ladda ner, pilla INTE på det. Det öppnar upp brandväggar och allt, de flesta tror det är bra men för h**** rör det inte"  Hoppas inte ni får problem  jag vågar då inte göra detta iaf (han vet vad han pratar om) Nej, han vet inte vad han pratar om ... i detta fall ... vill jag påstå.  Jag har den nya Ad aware, maken har den gamla som inte går att uppdatera ... alla i familjen + alla jag känner,har Ad aware .. och ingen har drabbats av några hemskheter. CITAT (Bettis @ 10-02-2008, 20:19)  Ja inte vet jag men enligt en "it nörd"  så ska detta program numera vara jätterisk att ladda ner, man öppnar upp hela sin dator den liksom tar sig in i datorn den drar till sig mer virus än den tar bort som jag förstår det. Ja har det gått bra tidigare men akta dig, dom som vet något om detta skulle aldrig ladda ner det. Bettis ... en av svärsönerna jobbar med datorer, både dottern och han har ad aware och likaså deras lilla dotter i sin dator. Jag litar på både barnen och deras resp eftersom de har utbildningar inom data och datorer.  Testade nyss att avinstallera min och sedan installera om igen. Allt fungerar perfekt.
CITAT (Netha @ 10-02-2008, 20:22)  Nej, han vet inte vad han pratar om ... i detta fall ... vill jag påstå.  Jag har den nya Ad aware, maken har den gamla som inte går att uppdatera ... alla i familjen + alla jag känner,har Ad aware .. och ingen har drabbats av några hemskheter. Läste just upp ditt svar för gubben  han sa bara "låt dom ha det" jag kan inte detta så jag lägger mig inte i det. Hoppas att det är bra för er (gubben min jobbar inom datavärlden) så nu säger jag inte mer i ämnet eftersom jag inte kan eller vet. Ni gör ju naturligtvis som ni vill. (Trevligt menat.)
CITAT (Bettis @ 10-02-2008, 20:26)  Läste just upp ditt svar för gubben  han sa bara "låt dom ha det" jag kan inte detta så jag lägger mig inte i det. Hoppas att det är bra för er (gubben min jobbar inom datavärlden) så nu säger jag inte mer i ämnet eftersom jag inte kan eller vet. Ni gör ju naturligtvis som ni vill. (Trevligt menat.) Be honom läsa detta ... sakerhet.idg.se
CITAT (Netha @ 10-02-2008, 20:30)  Be honom läsa detta ... sakerhet.idg.se  Han står på sig här hemma men jag har skickat över länken till hans jobb, där kan han läsa den imogon, hans kommentar va "har dom aldrig haft virus" jag har faktiskt aldrig haft det inte heller spam så jag har nog bra skydd i mina datorer, nu pratar vi om något roligare  jag relaterade bara till vad gubben sa, han har jobbat med datorer i 1000000000 år men gör som ni vill jag vet fortfarande 0 om datorer
Men nu måste jag fråga: Vad gör Norton då så mycket bättre (??) eftersom det är fler gånger dyrare? Jag har haft Norton på min dator i flera år och uppdaterat för runt 500:- varje år. Strax före jul köpte maken Norton 360 och det kan man ha till 3 datorer så jag har det på datorn nu. 860:- betalade han. Det här Ad-Aware verkar ju bra och är betydligt billigare  Och nu känner jag mig verkligen övervakad! Det ligger en liten grön list överst i Explorer "bedrägeriövervakning på", sen görs det säkerhetskopior nästan varje dag plus virusskanning. Ja jösses. Fast igår hittade den en cookie som inte var så nyttig (jag hade varit inne på en sida och laddat ner gratis ringsignaler till telefonen). Man kan fråga sig om man måste ha så här mycket övervakning? Det känns väldigt mycket hängslen och livrem. Microsoft övervakar ju också vad jag har för mig på datorn. Alla programvaror är registrerade. Till och med SonyEricsson har börjat med detta nu. När jag letade efter support för min nya T650i (jo, jag köpte en) så måste man registrera sig och tala om Imei-koden på luren för att få tillgång till hela supportkitet.
Jag kan, precis som bettis, absolut noll och ingenting när det handlar om sånt här. Jag gör som jag blir tillsagd av de som kan bättre än mig. Jag har också Norton 360 som Bee. Och jag blir knasig på det. Inte för att det skulle vara dåligt på nåt sätt, utan för att det jobbar och rensar så himla mycket att datorn i sig blir seg. Och den där gröna listen med bedrägeriövervakningen Bee! Tar jag bort den så arbetar datorn genast snabbare! Innan 360 har jag haft Nortons gratis/provversion och då var allt frid och fröjd. Och nåt jag aldrig någonsin fått är Spam! Om det beror på Norton eller nåt annat vet jag inget om. Just nu har jag fått för mig att Norton och Java har nåt emot varandra? Java fungerar i alla fall inte som det ska  och ett fungerande Java behöver man ha ibland
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.
|
|
 |
|
|