Full version: Körförbud på bilen
Reserv
Fick veta idag att jag kört med bilen fast det har vart körförbud sen 1/12 wacko.gif Vi hade inte fått nån kallelse till besiktningen, men trodde att det berodde på att vi besiktade bilen 2 veckor innan ordinarie inställelseperiod, och att det kanske överlappade varann. Nu va´det så att vi inte fått kallelsen för att förra ägarna fått den, men skattad och helförsäkrad är den i alla fall. Men faen va´snopen man blir ändå, när man ringer för att fråga vart skattelappen har tatt vägen, jag betalade juh i december. Undra va´man skulle fått i böter om man skulle blivit stoppad? wacko.gif Bussiga som dom alltid är så fick jag en tid nu i kväll, sen är man laglydig igen rolleyes.gif
Rossi
Hade de av misstag skickat till den gamle ägaren eller hade bilen inte registrerats på dig vid köpet? (Jag menar - både besiktningskallelsen och tydligen skattemärket har skickats till den gamle ägaren?)
LadyG
Oops, vilken tur du har haft smile.gif

Undrar hur de kunde skicka papprena så fel, borde inte du registrerats som ägare vid köpet?
Jonte_rm
Kom ingen kallelse för mig heller förra året....Trots att vi ägt bilen i flera år biggrin.gif

mvh // johannes
Reserv
CITAT (Rossi @ 21-02-2006, 15:04)
Hade de av misstag skickat till den gamle ägaren eller hade bilen inte registrerats på dig vid köpet?

Jag köpte bilen i januari, men eftersom förra ägarna inte betalt skatten så va´det körförbud på bilen. Kallelsen till besiktningen skulle ha skickats ut i Maj och vi besiktade bilen den 27/5, om dom skickat fel eller inte skickat alls är lite svårt att veta. Dom säger att den gått till förra ägarna, men dom va´fundersam på varför jag inte fått hem nått brev om att bilen belagts med körförbud. huh.gif
yenny
Oj så det kan gå blink.gif

Vi var klantiga och missade besiktningen med ett par veckor... glömde helt bort at det var dags att besiktiga (det var så mycket då med födelsedagar, lucia, jul och nyår)
Tur att vi inte blev stoppade!
Reserv
CITAT (yenny @ 21-02-2006, 15:07)
Oj så det kan gå blink.gif

Vi var klantiga och missade besiktningen med ett par veckor... glömde helt bort at det var dags att besiktiga (det var så mycket då med födelsedagar, lucia, jul och nyår)

Ja, jag har juh också haft rätt mycket där på höstkanten, så det va´juh inte det första jag tänkte på direkt huh.gif Tur att det ordnar sig fort nu ändå, skulle inte förvåna mig om jag får körförbud på åbäket sad.gif
Anma
600:- kostar det, vet av egen erfarenhet... Köpte bil i November -04 och bilfirman sa att den var besiktigad och inte behövde ny besiktning förrän efter ett år. Betalade skatten i februari, ingen skattelapp kom. Undrade över det i mitten av april och tänkte att jag skulle kolla upp det, men hann inte för polisen hann stoppa mig... wacko.gif Fick 600:- i böter och en uppmaning att köra till närmaste besiktining, vilket jag gjorde och kom ut med rena papper. Så det gick ju bra men hade varit roligare att göra något annat för dom pengarna... wink.gif

Jag fick inte heller påminnelse om besiktning, hade ju köpt bilen efter att den skickats ut.
yenny
CITAT (Reserv @ 21-02-2006, 15:09)
CITAT (yenny @ 21-02-2006, 15:07)
Oj så det kan gå  :blink:

Vi var klantiga och missade besiktningen med ett par veckor... glömde helt bort at det var dags att  besiktiga (det var så mycket då med födelsedagar, lucia, jul och nyår)

Ja, jag har juh också haft rätt mycket där på höstkanten, så det va´juh inte det första jag tänkte på direkt huh.gif Tur att det ordnar sig fort nu ändå, skulle inte förvåna mig om jag får körförbud på åbäket sad.gif

Ja det var ju endel där som inte var så kul
Själv hade jag ju Amanda som var dålig och som fick somna in strax före jul.
Klematis
Man blir lite stressad när det blir så. Det brukar ju alltid vara något sopm ska ordnas innan besiktningen oxå, bromsar ljus so alltid är kasst till besiktningen.
MB1965
Visst är bromsar blir dåliga av besiktningsdags, servade precis bilen, stor service för 2990kr, och fick reda på att bromskivor och bromsklossar fram måste bytas... besiktning om en månad....

Nån som har några tusenlappar över ... och är sugen på att köpa en SAAB 9-5 kombi 2,3 1999? blink.gif dags att sälja bilen tror jag, har inte råd att ah den kvar... sad.gif unsure.gif
Kathy
Usch, vad det är tråkigt med gamla bilar som beter sig som svarta hål. sad.gif
Min gamla bil slukade pengar de sista åren.....förrförra året la jag ner närmare 10 000kr enbart för att den skulle gå igenom besiktningen och när jag inser att det var dags igen att fylla på med x antal kronor igen inför besiktningen förra året så gav jag upp. Bilen skulle väck och helst så ville jag ha några kronor för den.
Jag lyckades faktiskt sälja den, i befintligt skick en vecka innan besiktningen ohmy.gif, för 5 400kr.

Såhär såg den ut, min gamla "vägbula". wub.gif

Tesa
Det där är väl inte helt ovanligt då...både vi själva och morsan råkade ut fördet för ett par år sen...Vi hade väl bara schabblat men morsan fick ingen kallelse för att hennes bil varför ny...och hon körde i ett halvår tror jag..
Reserv
300 spänn och en arbetsorder vart det biggrin.gif Fast inget dyrt, lite kjedjereaktion bara tongue.gif Först och främst så va´fjädrarna fram helt av, vilket gjorde att lysena va´för låga mad.gif Sen va´det en liten läcka på avgassystemet som man lätt cementerar igen. rolleyes.gif
AnitaO
Ops. Du kom ju undan med blotta förskräckelsen då smile.gif
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon