Full version: Groningstider-igen
Maggan H
tongue.gif Ja, det är vi nog allihop verkar det som, men har ni koll på följande så är jag tacksam:
Akleja lila
Akleja vit
Alpgentiana
Björnklo
Blåsalvia
Clematis macropetala
Farrerilök
Flugtrumpet
Gräslilja
Kinesisk smörboll gul
Malva
Persilja
Riddarsporre
Stormhatt
Vallört
Veronica
Sådda 7 januari utom flugtrumpeten, 24 jan och clematisen 29 jan.
Har stått ute i snön tills idag, då dom fick komma in i 16 grader och under lysrör.
smile.gif rolleyes.gif rolleyes.gif rolleyes.gif
Floppy
Väntar jag också fortfarande på att min flugtrumpet ska vakna till liv och krypa över kanten...kika upp... rolleyes.gif

Sådde den 4:e januari och ställdes kallt efter råd den 6:e...sambon råkade ta ut den och glömde ställa tillbaka den efter att han bökat klart i kylen...så den har stått varmt sedan i går....
Lady Hamilton
CITAT (Floppy @ 21-02-2006, 16:29)
.......sambon råkade ta ut den och glömde ställa tillbaka den efter att han bökat klart i kylen...så den har stått varmt sedan i går....

laugh.gif Du har TUR!!! Vissa har råkat ut för att "makar" både mickrat o ätit av sådden i tron på att det varit något "smaskit" laugh.gif .................
Anki V
Blå salvia: Sådd 29/1. Första grodd 4/2, omskolning 18/2.

Azurriddarsporre (Delphinium tatsienense) ”Sky lights”
Sådd 11/2. Täcktes lätt med såjord (mörkergroende) 1:a grodd 18/2. 21/2 25 av 35 grott.
Ingen bild

Akleja ”Swan White”
Sådd 11/2. Täcktes lätt med såjord. Första grodd 21/2, tror jag, i alla fall skymtas något litet rödaktigt som kan vara början på en grodd laugh.gif

/Anki
kerstin z5-6
Akleja vit
Alpgentiana
Björnklo
Blåsalvia
Clematis macropetala
Farrerilök
Flugtrumpet
Gräslilja
Kinesisk smörboll gul
Malva
Persilja
Riddarsporre
Stormhatt
Vallört
Veronica

Ok vad vill du vi ska ha koll på smile.gif De kommer alla att gro inom en månad om allt är normalt
Salvia , riddarsporre veronica malva är varmgroende -och lär starta först -de som behövt din kylperiod kan vara lite segare .

Har fler makar ätit såjord ohmy.gif
Floppy
CITAT (Hamilton @ 21-02-2006, 16:42)
CITAT (Floppy @ 21-02-2006, 16:29)
.......sambon råkade ta ut den och glömde ställa tillbaka den efter att han bökat klart i kylen...så den har stått varmt sedan i går....

laugh.gif Du har TUR!!! Vissa har råkat ut för att "makar" både mickrat o ätit av sådden i tron på att det varit något "smaskit" laugh.gif .................

Å fy tusanvart de inte sjuka av att äta sådder???... laugh.gif tongue.gif
Magdis
CITAT (Hamilton @ 21-02-2006, 16:42)

laugh.gif laugh.gif laugh.gif Är det sant? ohmy.gif Vem kan tycka att det ser lockande ut med en bytta med jord? laugh.gif Inte ens min 4-åriga dotter blir lurad av det som tur är. Hon ropade argt på mig en dag:Varför är det en påse med jord i kylskåpet? mad.gif

Mamma stratifierar, lilla hjärtat! laugh.gif Hon är redan härdad!
Floppy
Man kan ju inte annat än.... laugh.gif laugh.gif laugh.gif laugh.gif laugh.gif
kerstin z5-6
Nåja han smakade kanske inte, men micrade frö gror himla uselt .... mad.gif
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon