Full version: Vad är detta?
CyberJunkie
Hmm.. vad är detta för träd?? unsure.gif

Cilla
Svårt! man skulle behöva titta lite närmre på bladen!
Blommar det? Var i Sverige står det?
CyberJunkie
Står i Göteborg.
Skall försöka ta nån mer bild om några dagar.

/Fredrik
Cilla
Formen och sättet det växt efter kapningarna säger att det är ett äppelträd av någon sort, men det ser inte ut att finnas blom, och det borde det göra.

Tittar gärna på fler bilder! Vad tror ni andra att det kan vara för träd?
CyberJunkie
Mera bilder på trädet!
Tror INTE det är äpple träd. Står på en gård mellan två hyreshus!

/Fredrik
Anders zon 1
Skulle också kunna vara en hägg av något slag. Brukar ha svart, slät bark som ditt träd ser ut att ha och bladen verkar rätt lika, men det är väldigt svårt att avgöra innan dom slagit ut ordentligt. Vad som talar emot det är att man borde se några blomknoppar om det är en hägg, fast om trädet nyligen är kraftigt beskuret (som det verkar) kanske det inte orkar blomma i år.

/Anders
CyberJunkie
Kan väl säga att det VÄLDIGT hårt beskuret. Typ halva kronan!

/Fredrik
Åsa, mälardalen zon 2
Måste hålla med om att det påminner om någon hägg, fast utan blomknoppar. Jag gick förbi en hägg häromdagen med blomknoppar och lade märke till att bladverket påminner mycket om det bladverk trädet har på CyberJunkies bilder.
Cilla
Jag tittade på hårt beskuren hägg igår jag med, och både tillväxtsättet efter hård beskärning samt bladformen påminner om hägg. Men visst borde det blomma. Kanske en korsning?
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon