Full version: Vad r detta?
CyberJunkie
Hmm.. vad r detta fr trd?? unsure.gif

Cilla
Svrt! man skulle behva titta lite nrmre p bladen!
Blommar det? Var i Sverige str det?
CyberJunkie
Str i Gteborg.
Skall frska ta nn mer bild om ngra dagar.

/Fredrik
Cilla
Formen och sttet det vxt efter kapningarna sger att det r ett ppeltrd av ngon sort, men det ser inte ut att finnas blom, och det borde det gra.

Tittar grna p fler bilder! Vad tror ni andra att det kan vara fr trd?
CyberJunkie
Mera bilder p trdet!
Tror INTE det r pple trd. Str p en grd mellan tv hyreshus!

/Fredrik
Anders zon 1
Skulle ocks kunna vara en hgg av ngot slag. Brukar ha svart, slt bark som ditt trd ser ut att ha och bladen verkar rtt lika, men det r vldigt svrt att avgra innan dom slagit ut ordentligt. Vad som talar emot det r att man borde se ngra blomknoppar om det r en hgg, fast om trdet nyligen r kraftigt beskuret (som det verkar) kanske det inte orkar blomma i r.

/Anders
CyberJunkie
Kan vl sga att det VLDIGT hrt beskuret. Typ halva kronan!

/Fredrik
sa, mlardalen zon 2
Mste hlla med om att det pminner om ngon hgg, fast utan blomknoppar. Jag gick frbi en hgg hromdagen med blomknoppar och lade mrke till att bladverket pminner mycket om det bladverk trdet har p CyberJunkies bilder.
Cilla
Jag tittade p hrt beskuren hgg igr jag med, och bde tillvxtsttet efter hrd beskrning samt bladformen pminner om hgg. Men visst borde det blomma. Kanske en korsning?
Detta r en "enklare" version av forumet. Fr att se forumet med formatering och bilder kan du klicka hr.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon