Morbid
Hejsan,

Jag funderar på att bygga ett mindre växthus av en gammal duschkabin.. Egentligen ska det bli ett utomhusterrarium för små grodor och paddor..

Min fundering gäller den del av taket, det fönster som oftast är öppningsbart på "riktiga" växthus för att justera värmen inne i huset.

Ett litet aber finns dock.. ALLA öppningar skall vara försedda med finmaskigt syrafast rostfritt metallnät. Dels för att hålla husets innevånare kvar, och för att hålla småpredatorer ute.. Däärför måste alla konstrukioner vara utanpåliggande.

Så, jag vore tacksam för olika konstruktioners för och nackdelar.. Elektriskt styrda motorer? Pneumatiskt styrt? Alla idéer är bra! biggrin.gif

Tacksam för hjälp!

Miqe å grodorna..
lovezoja
Hej!
Jag köpte ett växthus ifrån willab förra året i köpet ingick automatiska öppnare. jag tror som det ser ut på mina fönster så kan du köpa ett sånt fönster och sätta nätduk på sidorna som följer med vid öppnadet,måste du ha rostfritt? Är det för uv strålningen kanske,eftersom plasten åldras i solen. Det finns sidofönster ochså,de finns som skjutbara tror jag. Titta på www.willab.se

mvh jörgen Andersson
Gurkan
..........

Nästa gång ska jag tänka INNAN jag skriver. Sorry. wink.gif
Morbid
CITAT (lovezoja @ 26-02-2006, 11:55)
Hej!
Jag köpte ett växthus ifrån willab förra året i köpet ingick automatiska öppnare. jag tror som det ser ut på mina fönster så kan du köpa ett sånt fönster och sätta nätduk på sidorna som följer med vid öppnadet,måste du ha rostfritt? Är det för uv strålningen kanske,eftersom plasten åldras i solen. Det finns sidofönster ochså,de finns som skjutbara tror jag. Titta på www.willab.se

mvh jörgen Andersson

Ahaa..

Då ska jag titta på willab´s sida..

Nja.. Anledningen till att jag har tänk ha rostfritt nät är i första hand för att det är underhållsfritt, i andra hand för att hålla "rätt djur på rätt plats"..

Skjutbara glas verkar vettigt för mej..
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon