|
Nu är det sportlov och grabbarna har burit över sina datorer till samma ställe. Sen sitter dom uppkopplade i nätverk och spelar spel hela nätterna. Min son kom hem halv 10 på morgonen och gick i säng Hur fasen orkar dom? Eller är det jag som börjar bli gammal? Sen gäller det att vända tillbaka dygnet innan skolan börjar på måndag.
kerstin z5-6
22-02-2006, 10:56
helt normalt , fast den tiden vara bara till 17 -nu vid 19 är det damer som gäller ....
Jonte_rm
22-02-2006, 11:01
Det är nog individuellt..
Själv har jag inga problem att vara uppe hela nätterna, däremot mycket svårt att gå upp tidiga mornar..
mvh // Johannes
fruberglund
22-02-2006, 11:01
CITAT (kerstin z5-6 @ 22-02-2006, 10:56) helt normalt , fast den tiden vara bara till 17 -nu vid 19 är det damer som gäller .... Inte alls säkert...brorsan håller fortfarande på och då är han 34...fast då har han ju ingen dam heller  (och arbetslös förstås).
CITAT (fruberglund @ 22-02-2006, 11:01) CITAT (kerstin z5-6 @ 22-02-2006, 10:56) helt normalt , fast den tiden vara bara till 17 -nu vid 19 är det damer som gäller .... Inte alls säkert...brorsan håller fortfarande på och då är han 34...fast då har han ju ingen dam heller  (och arbetslös förstås). Ja, men män blir väl aldrig vuxna! Bara större ...
CITAT (AnitaGg @ 22-02-2006, 11:19) Ja, men män blir väl aldrig vuxna! Jo, men inte förrän vi måste Det gäller ju att njuta av livet så länge det går!
Vad är det för fjompig lan som slutar klockan 10 dan efter?  Här i sundsvall så anordnas åtminstånne en gång per år lanträff i Nordichallen, det är flera hundra ungdomar med datorer som träffas på fredag eftermiddag och hämtas upp av föräldrar på söndag eftermiddag. Gissa om ungdomarna är trötta då? DET kallar jag för riktig lanträff
mamamaggan
22-02-2006, 14:14
Det hör till att göra så nuförtiden. Våra grabbar samlade ihop ett gäng och åkte ut till vår sommarstuga och satt där i flera dygn. Pizza och cola hade de med sig så att de aldrig behövde laga mat . De satt framför datorn och spelade, åt ,sov,spelade.....
Det kommer nog att gå bra när de ska tillbaka till skolan. När de fått trötta ut sig så ger det sig självt med att sova och komma in i rytmen igen.
CITAT (Reserv @ 22-02-2006, 14:08) Vad är det för fjompig lan som slutar klockan 10 dan efter?  Här i sundsvall så anordnas åtminstånne en gång per år lanträff i Nordichallen, det är flera hundra ungdomar med datorer som träffas på fredag eftermiddag och hämtas upp av föräldrar på söndag eftermiddag. Gissa om ungdomarna är trötta då? DET kallar jag för riktig lanträff  Dom har hållt på sen i måndags och lär väl fortsätta veckan ut. Han kommer ju hem och sover några timmar i alla fall. Dom håller till här på andra sidan staketet, så det är väl lätt att kliva genom tvättstugedörren och sova i sin egen säng några timmar. Tänkte skicka in hundarna och väcka honom vid 3-tiden Eller är man elak då?
CITAT (AnitaGg @ 22-02-2006, 14:27) Tänkte skicka in hundarna och väcka honom vid 3-tiden Eller är man elak då?  Inte ett dugg
min kille pysslar också med sånt... de är helt galna mellan varven... när det komut ett nytt spel i våras så var det några som satt tillsammans i en vecka och spelade.. sen var han trött
netaave
22-02-2006, 15:24
Nej här lanas icke! Här buggas det bara! Dansen bugg alltså!
*Felix matte*
22-02-2006, 15:31
Här brukar ungdomarna samlas på skolan och lana var inte alls länge sedan senast... läste också att där fanns en vuxen med hela tiden för att se till att inget "oförutsett" hände. Troligen mest för att se till att obehöriga inte försökte komma in.
När det är lanträff i Nordichallen så går det massa vakter dygnet runt så inget otillåtet sker och inget blir stulet, det är juh en hel del värde på grejerna X ett par hundra ungdomars utrustningar.
*Felix matte*
22-02-2006, 15:36
CITAT (Reserv @ 22-02-2006, 15:33) När det är lanträff i Nordichallen så går det massa vakter dygnet runt så inget otillåtet sker och inget blir stulet, det är juh en hel del värde på grejerna X ett par hundra ungdomars utrustningar.  Här är det inte så många... tror det var ett femtiotal om jag minns rätt det var på vårat områdes skola.
Jösses...  nu känner jag mig super omodern men....vad är lana?  Aldrig hört talas om!
CITAT (Annlo @ 22-02-2006, 16:26) Jösses...  nu känner jag mig super omodern men....vad är lana?  Aldrig hört talas om! Slang för förkortningen LAN = Local area network. På svenska alltså lokalt nätverk.
Man är ett antal kompisar som kopplar ihop sina datorer på ett nätverk. Sedan spelar man spel genom nätverket, alltså man spelar mot sina vänner plus att man kanske delar lite filer, såsom oskyldiga intressanta word-dokument... Min pojkvän är lite för att lana, själv tycker jag det är mördande trist, fast om någon annans flickvän är med så kapar man de andras datorer och ser på film på dem istället:D
Det är samma sak som LAN-party, som vi brukar ha. Lana är ett nytt uttryck för mig dock, fast jag förstår innebörden  Kul att lära sig nya saker
Snöflinga
22-02-2006, 19:25
Inga ungar som är ute i det härliga vintervädret
CITAT (AnitaGg @ 22-02-2006, 17:15) CITAT (Annlo @ 22-02-2006, 16:26) Jösses...  nu känner jag mig super omodern men....vad är lana?  :huh: Aldrig hört talas om! Slang för förkortningen LAN = Local area network. På svenska alltså lokalt nätverk. Ok då är jag med!
netaave
22-02-2006, 21:38
CITAT (Snöflinga @ 22-02-2006, 19:25) Inga ungar som är ute i det härliga vintervädret  Säger detsamma här har vi sportlov!
*Felix matte*
22-02-2006, 21:47
CITAT (netaave @ 22-02-2006, 21:38) CITAT (Snöflinga @ 22-02-2006, 19:25) Inga ungar som är ute i det härliga vintervädret :blink: Säger detsamma här har vi sportlov! Tror inte att här pågår några lanpartyn under sportlov... då är ungdomarna ute i backar och spår eller åker pulka... så klart inte alla men väldigt många ändå Kommunen brukar ha ganska många alternativ till förströelse under sportloven, t.ex gratis liftar och bad mm. mm.
CITAT (Snöflinga @ 22-02-2006, 19:25) Inga ungar som är ute i det härliga vintervädret  Jo, då. Men dom flesta 18-åringar har växt ifrån det där med pulkåkning Min son idrottar hela året, flera gånger i veckan. Så han får sin dos av aktivitet, och mer därtill.
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.
|
|
 |
|
|