Hur är den?
Sämre, bättre eller likvärdig med den i Stockholm?
Eva i Skåne
22-02-2006, 13:23
Jag har aldrig besökt den i Stockholm, men på beskrivningarna låter det som att de inte går att jämföra på samma dag.
Den i Malmö är liten!
Mässan i Malmö är väl en Hus och hem mässa med trädgårdsavdelning har jag för mig,precis som Elmia i Jönköping.Mässan i Stockholm är enbart trädgårdsmässa.Jag har besökt ¨mässan i Stockholm och Jönköping, på Elmia var det inte mycket trädgård.På Malmömässan har jag inte varit.
Eva i Skåne
22-02-2006, 14:03
Ja, det är rätt att det är en hus och hem-mässa i Malmö, så det är inte trädgård som står i centrum.
Jag var inte där ifjol, men året innan. Där fanns inte så mycket "smått" att köpa, ingen sticklingförsäljning eller så. Holländarna fanns där med sina lökar och perenner, men det är ju inte billigt. En del plantskolor hade utställningar.
Vill du beställa en trädgårdsarkitekt, stensätta uteplats, beställa uterum eller ha dyra trädgårdsmöbler så finns där en del.
Nu menar jag inte att den inte är värd att besöka, men man ska bara inte ha för stora förväntningar.
Jag tycker den är mager för trädgård. Inte mycket försäljning av växter. Mest pooler, markbeläggning och holländarna. Alnarpsstudenter har ibland haft rådgivning, men den blev sågad här på forumet förra året. Någon "scenshow" brukar finnas, förra året var det arborister som berättade m fl.
Jag har varit där 2 ggr, ska ner i år också, men mest för hus-delen. Det är mycket för hemmafixare, vi ska göra vid badrum mm och det finns det mycket av.
Men det är kul att se ändå, åk gärna, men ha förhoppningarna lågt ställda.
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du
klicka här.