mosse
Jag vill grna kpa vxthus till vren, men det r svrt att hitta ett som knns riktigt bra.

r det ngon hr som har specialbestllt sitt vxthus?
Ngon som vet var man gr det och vad det kan kosta?

Jag hade tnkt mig ett p 10 kvadratmeter.

/mosse
Gurkan
Jag vet inte nt om det hr eftersom jag r en obotlig gr-det-sjlvare men sg ett tips i en annan trd hromdan (den finns lite lngre ner i listan hr) :

CITAT (Sten Ch @ 14-02-2006, 23:13)
Varfr inte frska skaffa frdigfrsta profiler i lrk eller douglasfur (Oregon pine) och bygga precis som du sjlv vill. D slipper du aluminiumprofiler, som inte r srskilt roliga, tminstone inte i en ldre milj. Vxthusbyggaren Alvar Rosdahl utanfr Eslv kan skert frsa till s mnga meter du anser dig behva, snickra till en drr enligt dina nskeml och skicka rasket upp till dig. Sedan r det bara att snickra. Glasen Alvar anvnder r 70 cm yrkesglas och sdana kan du skert f kpa av en yrkesodlare.

Ls mer i trden "Eventuellt vxthusprojekt" eller vad den nu hette ...
kerstin z5-6
ett annorlunda vxthus
Sten Ch
Jag ser att Gurkan citerar mig hrovan. Annars hade jag nog gjort det sjlv... Jag lt Alvar bygga mitt vxthus och r vldigt njd. Han r gammalt vsthusbyggarproffs som slagit sig p hobbyvxthus efter pensionen. Bygger i lrk eller douglas fur (Oregon Pine) med 70 cm glas (yrkesglas). mitt r 3,5 m brett, lika hgt och (vill jag minnas) 6,5 meter lngt. Skjutdrr p kortsidan med trevlia sprjsar. Jag r njd ocks med utsseendet (gillar inte aluminiumprifilerna i "moderna" vxthus). Naturligtvis kan man bestlla mindre ocks, men har du en tomt som inte r pytteliten, tycker jag du ska satsa p mer n 10 kvadrat. Man mste kunna vnda sig drinne!
Ett problem r luftningsfnstrena. ppnas med kedja & kuggstng, och det r inget fel med det, men de r fr tunga fr hobbyautomatik. Gissar att de vger cirka 40 kg per styck eftersom de r fem meter lnga... Funderar p att kpa motor & termostat frn ngot proffs som lgger ner verksamheten. Fr se, nnu r det ju inte riktigt s varmt att luftningen behves... jag skickar grna bild via mail.
pisanggoreng
CITAT (Sten Ch @ 06-03-2006, 00:06)
jag skickar grna bild via mail.

Kan du inte lgga upp en bild hr s alla fr se..? Tror mnga r nyfikna. smile.gif
Detta r en "enklare" version av forumet. Fr att se forumet med formatering och bilder kan du klicka hr.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon