AnnammA
Var i iväg med ungarna på sportlovsevenemang; att pärla en platta med eget motiv efter egna bilder och även foton. Killen som höll i det visade också hur man t ex kunde pärla upp några plattor med Madonna som motiv, och jag såg ett arbete på gång med Darin, som motiv. Man tar alltså en bild, scannar och grejar lite i datorn och får upp det i olika färgfält. Lite som att brodera med korstygn, men här använder du pärlor i stället...Lite sugen är jag på att tex göra Mona-Lisa eller Marilyn - vi får se...
Detta är tydligen det senaste på hobbyfronten, vad jag har förstått...

AnnA
yenny
Det lät kul tycker jag... själv är jag med och gör pärlplattor ibland här:

Pärlplatteklubben
AnnammA
CITAT (yenny @ 22-02-2006, 16:48)
Det lät kul tycker jag... själv är jag med och gör pärlplattor ibland här:

Pärlplatteklubben

Hej!

Jag var inne och kikade lite där på pärlplattesidan, men jag får nog säga att de motiven den där killen på kulturhuset visade var ännu mer avancerade(rättstavat?)Tänk dig själv: Du hade 4 plattors storlek på dig att lägga ett A4-format med t ex Darin på, och minst 25 olika färgnyanser på pärlorna att lägga ut... Du har mönstret med nummerna på färgerna under pärlplattan, och sedan är det bara att lägga på...Lite fräckt pyssel, faktiskt!

Hälsn

AnnA
yenny
ja det kan jag förstå att det var... det lät häftigt!
Smedsborg
Jag googlade lite och hittade photopearls. Jisses så tjusigt

Kan dock inte länka. sad.gif
yenny
CITAT (Smedsborg @ 22-02-2006, 20:09)
Jag googlade lite och hittade photopearls. Jisses så tjusigt

Kan dock inte länka. sad.gif

photopearls
morellen
säljs via slöjddetaljer såg jag i deras sommarkatalog, såg väldigt avancerat ut *s*
AnnammA
Jo, jag kunde inte låta bli att pröva på, och håller på med att göra en Andy Warhol "Marilyn" i pärlplatteteknik. Ett riktigt pillgöra är det, det måste jag ju erkänna! sleep.gif En pinsett är ett bra hjälpmedel rolleyes.gif , kan jag ju tipsa andra om, som också vill prova på.

Hälsn

AnnA
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon