Full version: Margurit o Bacopa
Lady Hamilton
Idag har jag "planterat om" mina vervintrade plantor av
Vanlig vit Margurit och en rosa sort. Passade ven p att ta ngra sticklingar som jag tnkte frska rota.
Jag fick lov att klippa ner dem ganska ordentligt fr att det var s mycket torra och fula kvistar som var frvedade. Men jag sg att det brjar grnska lngt in p vissa kvistar och de lt jag vara kvar.

Sedan Bacopan den har jag i tre olika versioner. Vit sm och stor blommig och sedan en bl variant.
De var ganska torra och frvedad de ocks. Och de "grna" vxer liksom en bit upp p grenarna. s de "frisserade" jag till och sedan planterade jag plantorna djupare n vad de hade varit, fr att f det grna i
"jord hjd". Men till nsta r s blir det nog inte att vervintra dessa igen....De finns ju s fina och billiga plantor p vren. smile.gif
Stortjejen
CITAT (Hamilton @ 22-02-2006, 20:04)
Men till nsta r s blir det nog inte att vervintra dessa igen....De finns ju s fina och billiga plantor p vren.  :)

Det dr fr glla fr mig ocks tongue.gif vervintrade fr skoj skull sticklingar av snflingan som en vanlig krukvxt. Nu har jag klippt ner den och satt de nya sticklingarna i vatten. Tnkte frska f en tt planta.
Men som sagt; det finns nya fina plantor till vren och ngon sdan slinker skert med hem ocks. Grna den bl snflingan tongue.gif
Detta r en "enklare" version av forumet. Fr att se forumet med formatering och bilder kan du klicka hr.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon