Full version: Magnet halsband
Allis
Jag fick låna ett magnethalsband av en jobbarkompis igår. Det sägs bota det mesta.Jag har länge känt mig trött och orkeslös, ont i nacke och axlar.Idag är jag piggare än på länge och har tom städat ikväll. Otroligt och bara haft det på 1 dygn. biggrin.gif
*Felix matte*
Som man säger... Tron kan försätta berg smile.gif

Huvudsaken är ju att du känner att du mår bättre wub.gif
Allis
tjejen säger att hon inte trodde på det heller från början, men hon mår mycket bättre sen hon började använda halsbandet wub.gif
Lady Hamilton
En bekant till mig har ett knäskydd med magneter...............
som han använder vis ansträngning, och han har betydligt mindre smärta i knäet nu mot för förr..............
Fialotta
Jag har ett armband som jag haft på mig i flera år...inte vet jag om det hjälper nåt...men jag vågar inte ta av det i alla fall smile.gif
Farmor
Jag har ett armband sedan ett halvår tillbaka och nu även ett halsband. Och jag säger som Maudan, inte vågar jag ta av dem.

Jag har mindre ont numera och är övertygad om att det är magneternas förtjänst och bryr mig inte ett dugg om att det kanske är inbillning. Huvudsaken är ju att jag mår bra och det gör jag mestadels. smile.gif

Anne
Lady Hamilton
CITAT (Farmor @ 22-02-2006, 22:23)
.....bryr mig inte ett dugg om att det kanske är inbillning. Huvudsaken är ju att jag mår bra och det gör jag mestadels........

smile.gif Rätt resonerat!
yenny
Lite nyfiken...hur ser de ut unsure.gif
Farmor
Tyvärr har jag inte någon kamera så jag kan fota av mina, men dom är i mitt tycke snygga. Ser ut som vanliga smycken. Finns i många varianter, både guld- och silverfärgade och med olika stenar. Inte äkta vara förståss, utan bijoutterier.

Anne
humla
*fniss*

kom att tänka på vad jag just läst i psyykologin. "saker" vuxna "inte kan vara utan" ex. ett halsband, kan liknas vid barnets snuttefilt, för barnet kan det ses som ett moderssubstitut, hos vuxna kan det vara detsamma, d.v.s. trygghet.
amaira
Mmmm, "tron försätter berg" - och det är en viktig ingrediens i våra liv, anser jag.
Placebo-effekten är ju vetenskapligt bevisad. Liksom "tankens kraft" används t.ex. i idrotts-sammanhang (tar jag upp nu i OS-tider).
På ett vis är vi delaktiga i att skapa vår egen verklighet. Det tror jag på.

Men jag tror faktiskt på magnetism som läke-hjälp också. Nerverna styrs ju av elektriska impulser, och elektricitet och magnetism är två sidor av samma sak.
Caprice
Njae... magnetband är nog inget för mej... förlitar mej isf på alla de mobilmaster som byggs överallt... biggrin.gif
Gossen Ruda
Det kanske är rena hälsokuren att bo nära en mobilmast! rolleyes.gif laugh.gif

Dom omtalade riskerna med den sk strålningen är mest nys. Fast jag undrar om man kan äta järnmedicin om man har ett magnethalsband? Tabletterna kanske fastnar i halsen!

Nu driver jag bara med er. Jag tror inte på magneternas hälsobringande effekt men struntar i saken. Om nån vill bli salig på sin tro så varsågod.
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon