Elisabeth P
Hej
Jag fick tv frpsar av en jobbarkompis idag. Hon hade kpt dem i sterike, men orkade inte s dem s jag fick dem i stllet smile.gif .
Nu r det s att min Tyska inte r den bsta s jag frstr inte hur jag ska s dem sad.gif .
De heter
Edeltistel, ausdauernd
schleifenblume Eisberg, weib
Jag har ingen anng om de gr att f tag i hr i Sverige ochs. De verkar ialla fall vara perenner.
Ngon som knner igen dem? Hur ska de i s fall ss?
Om det r till hjlp kan jag ju skriva vad som str baktill p tyska.

Lisa
kerstin z5-6
Edeltistel,-Eryngium tex denna

ss varmt under ljus -om inget hnt p 3 v kyl

Iberis schleifenblume Eisberg, weib

varmgroende -kan vara perenn eller bienn
Elisabeth P
Precis s ser de ut p bilden , tack fr hjlpen Kerstin.
Kan jag s dem redan nu, eller?
en liten frga som visar p min okunnighet igen, betyder bienn att den r tvrig?

Lisa
kerstin z5-6
Ja , du kan s dem nu -ser den ut som p bild r den perenn -jag bienn betyder tv rig smile.gif
Eva St
r den versta bilden en Alpmartorn tycker den pminner om det
Eva St
kerstin z5-6
jajjamn :)det r alpmarton Eryngium alpinum
Elisabeth P
Tack, d blir det till att s i morgon igen biggrin.gif
Den versta, Eryngium alpinum , hur r det till att spida sig - r lite tvivlande till att ha tistlar verallt?

Lisa
Helen i Pite Zon 5
Fr man Alpmarton att sprida sig kan man skratta sig lycklig biggrin.gif , chansen r trots allt minimal, tyvrr! tminstonne hr.... /Helen
kerstin z5-6
Tror det gller hela landet man fr vara glad nr den blir tre fyra blomstllningar stor -gr trots sitt torrvxtutseende bra i fukt o halvskugga med
Elisabeth P
fint, d vet jag det smile.gif . Kan nog vga mig p att s den i alla fall d rolleyes.gif / Lisa
Eva St
CITAT (Lisa:) @ 23-02-2006, 22:03)
fint, d vet jag det smile.gif . Kan nog vga mig p att s den i alla fall d rolleyes.gif / Lisa

Tveka aldrig den r helt underbar och som sagt skatta dig lycklig om den sprider sig. Har haft ett antal ngra r och ibland dyker det upp en och annan till-- till min vilda gldje
Eva St
Elisabeth P
Har Iberis schleifenblume Eisberg, weib ngot svenskt namn?
Tycker att det r lttare att komma ihg dem om jag ven har ett svenskt namn.

Lisa
kerstin z5-6
Iberis heter Iberis ven p svenska
Detta r en "enklare" version av forumet. Fr att se forumet med formatering och bilder kan du klicka hr.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon