Kathy
Jag var på en internföreläsning inom företaget om systematiskt arbetsmiljöarbete i förmiddags och vid fikat kom det fram en tjej och frågade om jag kände igen henne.
Det tog en stund att försöka placera henne, så visade det sig att vi hade gått samma utbildning GPU-PPU nån gång 1989-90 och att vi bägge jobbar i samma företag sen drygt tio år tillbaka.

Det var verkligen kul att se henne och prata gamla minnen och vi passade även på att byta mailadresser. biggrin.gif
*Felix matte*
Ibland blir man riktigt överraskad. smile.gif

Det var som när grabben 1991 flyttade ca 160 mil neråt landet, efter en tid blev arbetslös och sedan fick vikariat som vaktmästare på en skola... arbetsledaren hans "råkade" vara en av mina gamla brevvänner.
Vi brevväxlade när jag var 14 -15 år gammal 31 år tidigare ohmy.gif

Det var ortsnamnet som gjorde att jag hajade till... sedan skickade jag fotot jag fått av honom och visst var det rätt person biggrin.gif
mayababy
...eller alla gånger man varit utomlands å stöter på någon som är bekant till en bekant, hur långt bort i världen man än är!!

Hörde nån gång en teori om att jag kan träffa vem som helst i världen och i bara 5 steg ska vi vara bekanta...? blink.gif
Inga från Närke
För ca 15 år sedan åkte min sambo o jag till Danmark skulle besöka släktingar. Vid Brage Hus stannade vi o fikade, där kom en buss med danska pensionärer. Några satte sig när oss och jag frågade vart de kom ifrån. De sa Rödby Hamn på Lolland. Men dit ska vi sa jag och besöka min farbror och sa namnet. Mannen i sällskapet svarade: Honom spelar jag bridge med en gång i veckan, så nog är världen bra liten.

Min dotters lärare i komvux var även min skolkamrat i småskolan. Så det är lite kul det också.
ninnisky
En guide vi hade under en Kinaresa kände igen mig smile.gif Hon hade för 35 år sedan jobbat som sjuksköterska i Göteborg på Barnsjukhuset och vårdat vår då nyfödde son efter en stor operation. Hon bor nu i Peking sedan mer än 25 år och guidar svenskar. biggrin.gif biggrin.gif
*Felix matte*
CITAT (ninnisky @ 23-02-2006, 21:58)
En guide vi hade under en Kinaresa kände igen mig smile.gif Hon hade för 35 år sedan jobbat som sjuksköterska i Göteborg på Barnsjukhuset och vårdat vår då nyfödde son efter en stor operation. Hon bor nu i Peking sedan mer än 25 år och guidar svenskar. biggrin.gif biggrin.gif

Kanske har hon då också guidat son och sonhustru häromåret smile.gif
ninnisky
CITAT (Felix matte @ 23-02-2006, 21:59)

Hon heter Tina Lhiote - gift med en kinesisk professor - och är i vår ålder biggrin.gif
*Felix matte*
CITAT (ninnisky @ 23-02-2006, 22:03)
CITAT (Felix matte @ 23-02-2006, 21:59)

Hon heter Tina Lhiote - gift med en kinesisk professor - och är i vår ålder biggrin.gif

Jamen då var det inte hon... den jag sett på bilderna var i trettioårsålder smile.gif
Kathy
Fler märkliga sammanträffande där världen är liten:

För många år sen var jag på Kreta med min mor. När vi promenerade på stranden så mötte vi grannarna till henne. ohmy.gif

En annan händelse för en del år sen:
Jag hade varit ute med några kompisar och vi står på tunnelbaneperrongen vid T-centralen och pratar. Flera av våra tåg vi skulle med kommer in och försvinner medans vi pratar. Men så bestämmer vi oss för att åka hem, det kommer in ett tåg och vi kliver på. Precis i den vagnen, vid de dörrparen.....så står det ett gäng tjejer mittemot oss.
En av tjejerna var min kusin - ifrån Värmland, som var i stan över helgen.
Med tanke på att Sthlm har ungefär 1 miljon invånare så...
Reserv
Ett par bekanta till mig och min...sambo...åkte på en försenad bröllopsresa till Cypern. Dom bodde i Larnaca och gick på en restaurang vid strandpromenaden när frun säger till maken -kyparn där har jag sett förr. Men det kan du juh inte ha gjort, det är första gången vi är här , sa hennes make. När kyparn kommer fram så säger frun ändå att han verkar bekant, han frågar då var dom kommer ifrån, från sverige svarar dom då. Men där har jag varit säger kyparn, var i sverige bor ni? frågar kyparn, i sundsvall svarar paret. Men säger kyparn där har jag också varit, Var i sundsvall bor ni? frågar han då, i Nacksta svarar dom, men där har jag min svägerska med familj, det är där jag har varit. Det visade sig att frun i familjen hade träffat honom på affären flera gånger, då kan man komma och snacka om att världen är bra liten. rolleyes.gif Ännu mindre vart världen när dom kom på att kyparns svägerska säljer blöjor och den här familjen är hennes kunder biggrin.gif
Kathy
En annan kul grej som hände för någon vecka sen:

Vi satt och tittade på "Let's dance" och i början av programmet så var de på stan och intervjuade några kändisar om vem de hade som favorit av dansparen.
De frågade Tomas Bodström....(minns dock inte vad han svarade) men han var filmad då han stod i en trappa på väg till någon festlighet och bredvid honom står en tjusig dam i långklänning och långt mörkt hår och fyller i det Tomas säger.

Jag sitter vid TV:n och säger högt: "Nämen, vad gör min svenskalärarinna (jag läste svenska på distans förra året) i TV"?? Det tog en liten stund innan jag kopplade att hon är gift med Tomas Bodström! laugh.gif Det hade jag inte en aaaning om. laugh.gif
yenny
Va lustigt det är när man dyker på människor sådär närman minst anar det... jag och min kille är på jakt efter lägenhet.
Nu är det ju visserligen i mina hemtrakter... men det är inte bara en gång det stått nån gammal klasskamrat till mej i dörren då vi kommit på visning.
Sylvia
En bekant var i Phuket på semester. Med sig hade han frun och ett kompispar. De satt i en restaurang o fikade och pratade om en gemensam bekant i Sverige. De sa visst inte helt snälla saker heller... plötsligt upptäcker de att den personen sitter ett par bord borta och mycket väl kunde ha hört vad de sa... ridå!
Ewa L
Jag var i Grekland för några år sedan och när vi stod och väntade på en taxi kom det fram en dam och småpratade lite om väder och vind.
Jag blev lite förvånad eftersom hon pratade svenska och jag definitivt inte har något utpräglat "svensk-utseende". Jag hade ingen aning om vem hon var.

Några veckor senare var jag tillbaka på min lilla hemmaort och var och handlade på Konsum. Tittade en extragång på kassörskan, och visst var det hon. biggrin.gif
Jag kunde i alla fall hålla färgen och låtsas som om jag vetat hela tiden vem hon var och fråga lite om resan.
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon