Hannele
Den nya diskmaskinen var aldrig riktigt bra, men vi orkar inte ta reda på nån reparatör, den funkar halvbra i alla fall. Nu dör diskmaskinen helt, inget vatten kommer in. Jag hittar inte kvitto, detta måtte bli dyrt? Jag kollar i telefonkatalogen, hittar affären, det finns ett nummer, ringer och trycker fel vid tillval, men en riktig människa, en vänlig kvinna som svarar. Hon vet, när vi köpte diskmaskinen, och hon berättar att garantin gicg ut den 17 februari. Förra veckan. sad.gif

Men hon vet också, att vi betalade en extraförsäkring, vilket jag glömt.
Hon ger mej telefonnummer till en reparatör i närheten och nummer till försäkringsbolaget.
Kan det bli enklare. Ett enda samtal. Jag som oroade mej så. smile.gif

Massa fler exempel, boklån man kan förnya hemma.
Recepten som finns på Apoteket, i hela Sverige.
Allting är så mycket enklare nu. För oss slarviga. laugh.gif
Björken
Lyckan finns alltid runt hörnet om man bara vill se den brukade alltid min gamle far säga och si den fanns där för dig.
Ett litet tips när det gäller det där med kvitton som har en viss förmåga att inte finnas där när man ska ha dem är att nästan alla handlare idag godkänner ett utdrag från kortbetalningen som kvitto på en inköpt vara, det är klart att det förutsätter att man betalat med bankkort.
fruberglund
CITAT (Björken @ 23-02-2006, 18:02)
Ett litet tips när det gäller det där med kvitton som har en viss förmåga att inte finnas där när man ska ha dem är att nästan alla handlare idag godkänner ett utdrag från kortbetalningen som kvitto på en inköpt vara, det är klart att det förutsätter att man betalat med bankkort.

Kan man ju hoppas, tappade bort kvittot på en sak jag köpte förra veckan, undrar hur det blir om den går sönder under garantitiden? Nu får man ju bara ett pyttelitet kvitto att spara sad.gif Betalade dock med kort och det lilla kvittot har jag kvar men där står ju inte vad jag köpt wacko.gif
Björken
Om du har internetbank och kortet anslutet till det kontot kan du hämta ett utdrag från dina betalningar där och på dem står det ju inte heller vad du handlat bara hos vem och som jag sa så brukar det räcka i de allra flesta fall.
*Felix matte*
På Elgiganten räckte det med att jag visste vilken vecka jag köpt och vad varan kostade så hittade de fastän jag inget kvitto hade. biggrin.gif
Hannele
CITAT (Felix matte @ 23-02-2006, 20:29)
På Elgiganten räckte det med att jag visste vilken vecka jag köpt och vad varan kostade så hittade de fastän jag inget kvitto hade. biggrin.gif

Jag visste inte ens, vilket år. laugh.gif
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon