Kalinsi
Tunne-Nukke dockan Einari har blivit klar smile.gif
Som Ni Odlaiter kanske minns så började det såhär:

Klicka här - Einari blir till!

Vid nästa foto-session såg han ut såhär:

Klicka här - Einari "fas två".

Och idag är han fäärdig laugh.gif

Klicka här - FÄRDIG!

Klicka här - Einaris baksida:

Klicka här för närbild på RYGGEN!

Visst är han häärlig wub.gif Jag tycker nog att det är den
fiinaste hittills smile.gif Eller...alla har sin charm liksom smile.gif
*Felix matte*
Visst har alla sin charm och jag ser att spindelnätet återkommer... eller är det kanske bara jag som tolkar det som ... unsure.gif smile.gif
Inga från Närke
Jo den var mycket charmig. Tänk vilken härlig fantasi och skaparglöd din mamma har.
Snart får hon väl inte plats i sitt hem med alla dockorna hon tillverkar. Har hon helt slutat att måla, jag är väldigt förtjust i Solis tavlor också. Skulle kunna tänka mig att ha en på väggen på mitt arbete för att lätta upp tråkiga kontorsväggar.
Är hon intresserad av att sälja be henne maila mig.
Kalinsi
CITAT (Inga från Närke @ 23-02-2006, 21:23)
Jo den var mycket charmig. Tänk vilken härlig fantasi och skaparglöd din mamma har.
Snart får hon väl inte plats i sitt hem med alla dockorna hon tillverkar. Har hon helt slutat att måla, jag är väldigt förtjust i Solis tavlor också. Skulle kunna tänka mig att ha en på väggen på mitt arbete för att lätta upp tråkiga kontorsväggar.
Är hon intresserad av att sälja be henne maila mig.

Hihi precis vad jag tänker, hur ska hon få plats smile.gif
Men finns det hjärterum så finns det stjärterum hihi tongue.gif
Och dockorna sitter så sött på sina ställen smile.gif
Jag tror inte att mamma slutat att måla helt, utan det går nog i
perioder det här med vilken sorts skapande hon håller på med.
Ja tänk så läckert det skulle bli med en Solistavla på en
tråkig kontorsvägg som du skriver. Det vore nåt smile.gif
Jag ska hojta det till mamma wink.gif
silos
CITAT (Felix matte @ 23-02-2006, 21:19)
Visst har alla sin charm och jag ser att spindelnätet återkommer... eller är det kanske bara jag som tolkar det som ... unsure.gif smile.gif

Du ser helt rätt;jag vill ha spindelväv på dockornas kroppar;men vet inte varför ohmy.gif
silos
Nu vet jag att dessa mina första dockor kommer jag inte kunna sälja någonsin!
De kommer från djupet av mitt undermedvetna och har fått namn efter mina föräldrar, farfar, farmor och mormor och fler stå på tur:nästa blir min morfar och kommer att heta Hietanen eftersom jag inte minns hans förnamn.

Jag känner hur dessa mina dockor berör mig på ett mycket djupt plan och jag får upp kännslor som jag inte hade en aning om att jag hade överhuvudtaget ohmy.gif wub.gif
ninnisky
CITAT (silos @ 23-02-2006, 22:01)
Nu vet jag att dessa mina första dockor kommer jag inte kunna sälja någonsin!
De kommer från djupet av mitt undermedvetna och har fått namn efter mina föräldrar, farfar, farmor och mormor och fler stå på tur:nästa blir min morfar och kommer att heta Hietanen eftersom jag inte minns hans förnamn.

Jag känner hur dessa mina dockor berör mig på ett mycket djupt plan och jag får upp kännslor som jag inte hade en aning om att jag hade överhuvudtaget ohmy.gif  :wub:

Tänkte precis fråga vad nästa alster ska heta - men du hann före biggrin.gif biggrin.gif

Ska bli spännande att se morfar!
*Felix matte*
Jag känner hur dessa mina dockor berör mig på ett mycket djupt plan och jag får upp kännslor som jag inte hade en aning om att jag hade överhuvudtaget ohmy.gif wub.gif

Tror nog att de flesta av oss har känslor/minnen som ligger och väntar på att tas fram. wub.gif
silos
CITAT (Felix matte @ 23-02-2006, 22:08)

Jag känner hur dessa mina dockor berör mig på ett mycket djupt plan och jag får upp kännslor som jag inte hade en aning om att jag hade överhuvudtaget ohmy.gif  :wub:

Tror nog att de flesta av oss har känslor/minnen som ligger och väntar på att tas fram. wub.gif

Det är fantastiskt vilken påverkan dessa dockor har gjort på mig biggrin.gif Jag går gärna och krama om dem dagligen och sjunger för dem och blir så lycklig och glad av detta wub.gif
tara reed
fina dockor du gör wub.gif
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon