Full version: biolokigsk djur
Alexander-VG-zon3
hej hje

kan man köpa sånnainsekter eller vad det är som äter andra skadedjur ppå krukväxter inne i fönsterkaremn eller dom dör kankse
kristerh
Jag tror inte de skadedjursätare som finns trivs i ett fönster, de används mest i fuktig miljö typ växthus wink.gif vad är det för skadeinsekter du menar?
krister
RibesRubusVitis
Nematoder, rovkvalster och nyckelpigor kan ju alla vara nyttiga mot ohyra, sägs det.
kristerh
CITAT (RibesRubusVitis @ 24-02-2006, 14:26)
Nematoder, rovkvalster och nyckelpigor kan ju alla vara nyttiga mot ohyra, sägs det.

Jo det är de, men som sagt inte inomhus, i den torra luften wink.gif
krister
Åsa, mälardalen zon 2
Nematoder är nog de enda som funkar i bostadsmiljön för dessa vattnar man ju ut på jorden och sedan slingrar de ner i den fuktiga jorden så de bryr sig inte om hur luften är.

Går att köpa hos ex. bionema
Alexander-VG-zon3
jag hadde tänkt mig rovkvalster,metaphycus helvolus
Alexander-VG-zon3
CITAT (Åsa @ mälardalen zon 2,24-02-2006, 16:05)
slingrar de ner i den fuktiga jorden så de bryr sig inte om hur luften är.

usch vad rälit det låter wink.gif wink.gif huh.gif
Alexander-VG-zon3
Nematoder dom ser ju mysiga ut huh.gif huh.gif
den var sötare metaphycus helvolus än den andre biggrin.gif laugh.gif
och den Phytoseiulus persimilis ser ju ut som en alien eller nåt wink.gif wink.gif
Alexander-VG-zon3
den djur jag skulle tycka bäst om att ha hadde varit nyckelpiga men dom dör ju
Lady Hamilton
Jag använder mig av Nematoder från Bionema och jag tycker att de är bra smile.gif Har faktiskt inga blomflugor alls inne bland mina odlingar.

BioNema
Alexander-VG-zon3
är Nematoder dom vita lavrena eller maskar . om man tappar nekruka på soffan så får man kanse maskar i soffan eller nåt typ biggrin.gif laugh.gif biggrin.gif wink.gif wink.gif
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon