Full version: Ros Tatiana?
Ani
Jag är på jakt efter en ros vars namn ska vara Tatiana. Jag har letat och letat men jag hittar den inte någonstans. Kan det vara så att den finns under ett annat namn? En underbar ros till en underbar och vacker dotter som heter, ja just det, Tatiana..smile.gif
Jag tänkte att rosen skulle vara en fin födelsedagspresent när hon snart blir 13 våras..smile.gif

Jag tror att den är röd. Såg den för sisådär 11 år sedan när min dotter var ett år och jag önskar att jag hade köpt den då..sad.gif

Surfade till rosenporten (gaaaaaaaaah, wub.gif vilka rosor det finns) men just Tatianarosen hade de tyvärr inte. sad.gif
Kajsa
Har letat på Tatiana men får inga napp, men det finns en ros
Tatjana en röd Kordes ros som kom 1970, zon 2-3
finns med i " Botanicas Rosor " Mörkröd thehybrid / rabattros
titta också på denna länk TATJANA
klicka på övre listen " photos "så får du upp en massa bilder av rosen.
Du kanske kan kontakta Kordes ett stort tyskt rosföretag och fråga
om rosen finns att köpa ?
Åsa, mälardalen zon 2
Här kan man shoppa Kordesrosor på nätet och Tatjana finns med i sortimentet och de skickar även till sverige, nu när vi är med i EU funkar det ju att handla från andra länder inom EU.
kerstin z5-6
Ja det går fint att handla från Kordes
Ani
Ohhhhhhh, ni är riktiga rosenänglar!!! Taaaack, om ni bara visste vad glad jag blev. Javisst är den rosen jag såg! Visst är den vacker??wub.gif

Tack, tack, tack...*superglad* Jag ska fråga handelsträdgården om de kan köpa in den annars får jag försöka att köpa via nätet.

Jag önskar er alla en toppenfin solig dag.
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon