Full version: Bantning
gammelnalle
Bantningstips:

-Jag har hittat en medtod att gå ner 10Kg i ett nafs.
-Jaså, hur gör du då!
-Åh, jag hittade en liten ratt på sidan av vågen. Och när jag skruvade på den ... så vips var jag 10 kg lättare...

sleep.gif sleep.gif sleep.gif sleep.gif sleep.gif

- Folk skämtar om min vikt.
- Äh, ta det lugnt, upp med hakorna.

blink.gif wink.gif wacko.gif

b
Fialotta
laugh.gif laugh.gif laugh.gif laugh.gif wub.gif Ska prova laugh.gif wub.gif
pejori
jag brukar testa med att ha ett ben i golvet laugh.gif laugh.gif laugh.gif
det fungerar också smile.gif smile.gif

CITAT
- Äh, ta det lugnt, upp med hakorna

vilka av dom? wacko.gif wacko.gif laugh.gif
Magdis
laugh.gif laugh.gif Min snälle svärfar hade faktiskt pillat lite på vågen och vridit ner den några kilon för att hans hustru skulle bli glad när hon vägde sig. biggrin.gif
yenny
min våg går det inte att ändra på... den är elektronisk blink.gif biggrin.gif
*Felix matte*
Min våg hade ingen skruv på sidan ... får väl börja med .

Äh, ta det lugnt, upp med hakorna.
lena:-)
laugh.gif laugh.gif laugh.gif laugh.gif
Vet ni vad.......Skinnet väger faktiskt hela 3 kg...så det kan man direkt dra bort från sin övervikt....skinnet behöver man ju! laugh.gif laugh.gif laugh.gif laugh.gif
*Felix matte*
CITAT (lenasch @ 25-02-2006, 12:12)
Vet ni vad.......Skinnet väger faktiskt hela 3 kg...så det kan man direkt dra bort från sin övervikt....skinnet behöver man ju! laugh.gif laugh.gif laugh.gif laugh.gif

Det har du så rätt i tongue.gif
Hur skulle det gå om fodralet inte fanns... allt skulle ramla ut laugh.gif laugh.gif laugh.gif
Reserv
Den där ratten är bra att ha rolleyes.gif När man är ung och tanig så rattar man gärna in den för att känna sig lite biffigare än man är, nu i övre medelåldern när kroppen verkar svälla åt alla håll och kanter så går nog fasen vågen lite fel......så då är det bara att ratta in till önskad vikt rolleyes.gif tongue.gif
*Felix matte*
CITAT (Reserv @ 25-02-2006, 12:15)
Den där ratten är bra att ha rolleyes.gif När man är ung och tanig så rattar man gärna in den för att känna sig lite biffigare än man är, nu i övre medelåldern när kroppen verkar svälla åt alla håll och kanter så går nog fasen vågen lite fel......så då är det bara att ratta in till önskad vikt rolleyes.gif tongue.gif

Menar du att du har en sån ratt på din våg ohmy.gif å huuur lite väger du då laugh.gif
Reserv
Innan.....lite motgångar i höstas, och viktnedgång på det så vägde jag 95 kilo, nu vet jag juh inte längre om vågen stämmer, men den visar på 85 unsure.gif Utan rattande!! rolleyes.gif
*Felix matte*
CITAT (Reserv @ 25-02-2006, 12:21)
Innan.....lite motgångar i höstas, och viktnedgång på det så vägde jag 95 kilo, nu vet jag juh inte längre om vågen stämmer, men den visar på 85 unsure.gif Utan rattande!! rolleyes.gif

Oj då! ohmy.gif Du får se till att det inte fortsätter så... inte bra att tappa alltför mycket wub.gif
Reserv
CITAT (Felix matte @ 25-02-2006, 12:24)
Innan.....lite motgångar i höstas, och viktnedgång på det så vägde jag 95 kilo, nu vet jag juh inte längre om vågen stämmer, men den visar på 85 unsure.gif Utan rattande!!  :rolleyes:

Oj då! ohmy.gif Du får se till att det inte fortsätter så... inte bra att tappa alltför mycket wub.gif

Det är nog bristen på aptit som är orsak, men aptiten på livet börjar så smått återkomma och då kanske den andra aptiten kommer den med wub.gif
*Felix matte*
CITAT (Reserv @ 25-02-2006, 12:25)
Innan.....lite motgångar i höstas, och viktnedgång på det så vägde jag 95 kilo, nu vet jag juh inte längre om vågen stämmer, men den visar på 85 unsure.gif Utan rattande!!  rolleyes.gif

Det är nog bristen på aptit som är orsak, men aptiten på livet börjar så smått återkomma och då kanske den andra aptiten kommer den med wub.gif

Låter som det går åt rätt håll wub.gif
pejori
Innan.....lite motgångar i höstas, och viktnedgång på det så vägde jag 95 kilo, nu vet jag juh inte längre om vågen stämmer, men den visar på 85 unsure.gif Utan rattande!!  rolleyes.gif

det gör den....jaf vet, av egen erfarenhet. wub.gif wub.gif
Reserv
CITAT (Felix matte @ 25-02-2006, 12:26)

Mmmm, med mycket hjälp av många underbara människor här inne på odla wub.gif vet inte va´jag skulle ha gjort utan er, har juh helt isolerat mig för yttervärlden, men börjat ta mig ut så smått. Kram på er alla underbara, jag bara älskar er wub.gif
Fialotta
CITAT (Reserv @ 25-02-2006, 12:28)
CITAT (Felix matte @ 25-02-2006, 12:26)

Mmmm, med mycket hjälp av många underbara människor här inne på odla wub.gif vet inte va´jag skulle ha gjort utan er, har juh helt isolerat mig för yttervärlden, men börjat ta mig ut så smått. Kram på er alla underbara, jag bara älskar er wub.gif

Åhhh...va härligt det där lät...visst är det helt underbart om vi här kan hjälpa till med nåt sånt...kraaaam wub.gif
yenny
Tänk va olika det kan vara... Reservs våg den sjönk i vikten då han mådde dåligt... min det steg den blink.gif Jag har en förmåga att stoppa i mej både en och två saker för mycket då jag mår dåligt...
Men jag börjag nog också komma på rätt köl igen, för min våg den går sakta men säkert nedåt igen smile.gif
pejori
jag gjorde som reserv jag... sad.gif
rasade som en sten... wub.gif
Biggan_
CITAT
Kram på er alla underbara, jag bara älskar er

Kram på dej själv Reserv wub.gif Du är både uppskattad och älskad av många här, och den hjälp och tröst du har fått är ett svar på den hjälp och tröst du själv har gett till många här wub.gif wub.gif wub.gif
pejori
CITAT (Birgitta P @ 25-02-2006, 12:46)
Kram på dej själv Reserv wub.gif Du är både uppskattad och älskad av många här, och den hjälp och tröst du har fått är ett svar på den hjälp och tröst du själv har gett till många här wub.gif wub.gif wub.gif

smile.gif smile.gif håller med wub.gif
Reserv
Äsch, nu ska ni inte göra mig generad inte wub.gif wink.gif
Fialotta
CITAT

Precis Birgitta....så enkelt är det wub.gif
netaave
biggrin.gif laugh.gif
Magdis

gulleplutt! wub.gif
fruberglund
CITAT

Ja, tänk att man kan tycka så mycket om nån man aldrig ens träffat smile.gif wub.gif

Nu ska jag i alla fall gå och stoppa i mig lite mat...sen lite noblessekakor jag nyss bakat biggrin.gif wub.gif (har snart gått ner de 16 kg jag gick upp när jag väntade Isak, bara 3½ kg kvar) smile.gif
Eva i Skåne
En liten vits i bantningstråden.

Varför slängde du ut din talande våg?
Jo, varje gång jag steg upp på den sa den:
En i taget, tack!

Tur att min inte talar unsure.gif
pejori
CITAT (Eva i Skåne @ 25-02-2006, 21:56)

En i taget, tack!

gammelnalle
biggrin.gif biggrin.gif laugh.gif smile.gif wub.gif rolleyes.gif
*Felix matte*
CITAT (Eva i Skåne @ 25-02-2006, 21:56)

En i taget, tack!

Va ohmy.gif finns det talande vågar ohmy.gif
Herreminje... jag skulle ha plockat ur batterierna direkt efter sån kommentar mad.gif laugh.gif laugh.gif
Biggan_
CITAT (fruberglund @ 25-02-2006, 19:22)
CITAT

Ja, tänk att man kan tycka så mycket om nån man aldrig ens träffat smile.gif wub.gif

Nu ska jag i alla fall gå och stoppa i mig lite mat...sen lite noblessekakor jag nyss bakat biggrin.gif wub.gif (har snart gått ner de 16 kg jag gick upp när jag väntade Isak, bara 3½ kg kvar) smile.gif

Va!! Går du ner i vikt med noblesskakor? ohmy.gif unsure.gif unsure.gif laugh.gif
Kanske bra bantarkakor du bakar, skall kanske be att få receptet biggrin.gif
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon