Full version: Pelargon
Angeleyetears
Hej,

Min pelargon i köket håller på att torka, eller rättare sagt bladen på pelargonen. Jag vattnar när det har torkat upp, men ändo så torkar den..Varför?
Den andra som står bredvid är jätte fin..
Hur kan detta hända?

//Angel.
Alexander-VG-zon3
har du kiollat efte djur eller nåt sånt eller om den fåttför mycket vatten under vilan
Angeleyetears
Det där med vilan känner jag inte till.
Jag köpte de på Plantaget.

//Angel.
Fenja
Har du köpt dem nyligen? Pellisar är hårddrivna i växthus och kan få en chock när de kommer ut i "verkligheten" till en fönsterbräda... Kolla så att det inte är knökfullt med rötter i krukan i så fall bör du plantera om den.
Mvh
Fenja
Angeleyetears
Jo, de som stor i lilal köksfönstret hade många sådana.
Men de inne i köpet vet jag inte.. Ska kolla dem.
Hur byter jag gjord hos dem?

//Angel
Alexander-VG-zon3
du planterar om dom bara när du har gjjort det så har du bytt jord wub.gif wub.gif
Angeleyetears
Jo, det förstår jag, men hur mycket jord måste tas bort?
Fenja
Om krukan är full i rötter så skär ett kryss i botten och låt det gå upp på sidorna och sätt ner hela klumpen i en större kruka med jord. Jag har för mig att engelska pellisar inte är så förtjusta i att man river runt bland rötterna.
Mvh
Fenja
Angeleyetears
Nu har jag fixat till mina växter.. Jorden såg inte innehållsrik, den var helt brun.. Hoppas mina växter år bättre snart.

//Angel.
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon