katah
hej!

Äntligen har jag synkroniserad mig, och datorn och kameran och tiden och lösenodret.... för att kunna uppdatera bilder !

Jag har babblat om massa våningssängar till odling och berättat om blommande paprikor.. .men inga bilder hittills unsure.gif

ta en titt!

Jag är nöjd min nya inredningsvagnar i växthuset.

De kostade 60 kr / st ( 160 kr/ st ordinarie pris, men min man hittade rätt på rean!)
Vi tycker att de är stabila, man kan vattna direkt på den , kanterna är över 1 cm.
Man kan ta bort den översta hyllan.
De har hjul... det är bara rulla ut och in när det är dax att titta värden utanför växthuset.
Man kan odla på två våningar..

Just nu tror jag att de är perfekta rolleyes.gif , vi få se om ett halv år..

Men vi kapade 10 för 600 kr!

Jag hittade även ett väldigt vackert frö, och var tvungen att fota och visa för er andra!
Känner ni igen den?? biggrin.gif
Gurkan
Härligt ! Inte utan att man får lite vårkänslor ... tack för titten

Var köpte ni vagnarna ? Dom såg ju praktiska ut.
katah
hej Gurkan!

Jag undrade just varför alla bilder om odlingar hade hamnat på en och samma map?? sad.gif unsure.gif
när allt annat var snällt i sina album, hmm, jag hade bildtexter och allt...

No väl, vagnar är köpta från Lidl, jag tycker inte om butiken för övrigt, men svärmor ville någonting därifrån och mannen min gick och hittade mina vagnar.

Det känns som en proffsodling, när hyllor rullar och tom. planteringslådan passade perfekt in på en vagn.
Nu kan jag göra det mesta planteringsjobbet där, och resten av familjen slipper mina burkar och lådor och jordspill... rolleyes.gif i köket.
Anita S
Fröna måste vara rosenböna, eller heter de så??? Bönor som ger vackert röda blommor... Blomsterböna? Har egna frön sedan förra hösten, de är otroligt vackra!

Anita
katah
nej tongue.gif det är inte någon böna alls... rolleyes.gif
Himmelsblomma
ricin...
katah
biggrin.gif japp!
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon