lupin67
Är det klokt att bygga till en damm vid en redan befintlig plastdamm eller ska man skrota plastdammen och göra allt nytt
Alexander-VG-zon3
jag hadde gjort om allt
uno
Berätta hur stor nuvarande damm är och hur stor den nya skulle bli.
Jag funderar på att öka min damm och kan man på ett bra sätt ha två dammar brevid varandra är det både billigare och kanske arbetsbesparande. Det gäller ju att finna en bra ovanvattenlösning på landremsan mellan dammarna, såvida man inte vill limma ihop plast/gummimattorna. Att limma dem tror jag inte på. Kom gärna med förslag på ovanvattenlösning.
Maggan H
Vi byggde till vår glasfiberdamm med en rejäl djuphåla, och det var stora problem med att få den tät vid skarvarna, men detta var 3 olika material inblandade och många konstiga vinklar som var svåra att få täta - men den är tät nu och vi ångrar inte att vi la jobbet på den. Sten, dammduk och glasfiber gick till sist att kombinera. Det hade inte blivit desamma i och med att vi hade de tre stora bumlingarna där från början. smile.gif
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon