Full version: Citronverbena
Emmaibäcka
Undrar vart det kan vara möjligt att få tag på frön till citronverbena, och om det är någon idé att prova på frösådd? har hört att de är svåra att lyckas med...? annars kanske stickling från en planta vore lämpligt, någon som vet vart man kan få tag på en? (eller köpa en hel planta vore nog det enklaste tongue.gif ) men har ej sett någon i närheten av mig (Karlstad).
Anna Maria
Hej!
Jag har också letat efter citronverbena men inte hittat fröer. Däremot köpte jag en planta på Plantagen förrförra året, tyvärr lyckades jag inte övervintra den för den är inte härdig hos mig i alla fall. Jag ska försöka hitta den igen, och klura ut något bättre sätt att förvara den över vintern. Jag försökte med att gräva ner den och täcka ordentligt som man gör med fuchsior, fuchsiorna överlevde men inte verbenan...

Maria utanför Enköping
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon