Full version: folk är galna
pejori
det här är en bild på en MOTORVÄG!!!!! i Göteborg huh.gif huh.gif
hade det inte varit smartare att köra, för att undvika köer?
kolla lillkillen på mittrenen..

bild: GP.se
*Felix matte*
Nyfikna knäppskallar wacko.gif mad.gif
Vad i fridens namn har man för glädje att se andras olycka sad.gif
Berith
CITAT (pejori @ 27-02-2006, 08:51)

Men... huh.gif Men det är väl inte smart att köra när det är polisspärrar och spikmattor?
pejori
det har dom inte där....
det gick att köra i dom andra filerna...
det var ett körfält i varje riktning som var blockerat.
varför inte sitta kvar i sin bil, och hålla tag i sin pojke... sad.gif
Gillan
Det där är ett beteende som jag aldrig förstått.
Det är ungefär som när en journalist sticker upp
mikrofonen på en människa som precis överlevt
en stor katastrof sad.gif , nej, fy och usch sad.gif

/Gillan
pejori
håller med dej där gillan... sad.gif
jag är mest konfunderad över poken... sad.gif
föräldrarna har inte en aning om vad det är polisen griper... blink.gif
det kunde varit en "farlig" typ... sad.gif
har man dessutom själv varit i den situationen, att man har plockats ut ur ett bilvrak, med svåra skador, så hatar man alla dessa hyenor som bara står och glor och frossar i andras olyckor... mad.gif
blod är bra tycker dom,,,,mycket blod ska det helst vara också sad.gif
Hannele
CITAT (pejori @ 27-02-2006, 08:51)
det här är en bild på en MOTORVÄG!!!!! i Göteborg huh.gif  :huh:
kolla lillkillen på mittrenen..

Polisen jagade drogpåverkade brottslingar, dessa krockade med flera bilar.
Hur ska man då kunna köra?

Ingen pojke, det är en vuxen, som gått ut ur bilen, lång väntan.
Polisen bär på en av brottslingarna, som de fick fast.
pejori
tycker fortfarande inte lillkillen har vid polisen att göra... smile.gif
nu satt jag i den smeten, och det gick att köra wub.gif wub.gif
om än inte fort. smile.gif
det är jag som byter fil, bakom polisbilen
Hannele
CITAT (pejori @ 27-02-2006, 10:12)
tycker fortfarande inte lillkillen har vid polisen att göra... smile.gif
nu satt jag i den smeten, och det gick att köra wub.gif wub.gif
om än inte fort. smile.gif

Det är en vuxen och det var totalstopp.
Gossen Ruda
Till vänster går det att köra men till höger är det stopp. Åskådaren är en bra bit från poliserna, det är telet som förvränger perspektivet.
Pirum
http://www.gp.se/gp/jsp/Crosslink.jsp?d=113&a=261237

Ja, man får hoppas att galningarna får många år bakom galler.

Men visst, människans fascination för att se på när polis, ambulanspersonal eller brandkår arbetar är uppseendeväckande, inte alltid på ett positivt sätt. Bättre det än att de kastar sten mot sjukvårdare eller tänder eld på polisbilar iofs.
Ewa L
När jag gick på högstadiet blev jag skadad och blev tvungen att hämtas av ambulansen. Eftersom jag tyckte det var pinsamt att bäras förbi en jätteklunga av människor på skolgården, drog jag upp lakanet lite över ansiktet.

En person tog då ett steg fram och drog undan det för att riktigt kunna glo. En nyfiken unge som inte förstod bättre? unsure.gif
Nej, en av kärringarna i matbespisningen! mad.gif
Och det var inte av oro för att det eventuellt kunde vara hennes barn eller nå't, därför att jag hörde mitt namn nämnas flera gånger. Dvs alla visste vem det var.
mamamaggan
En del är hyenor, så är det bara. Har själv varit inblandad i en krock där en pappa klev ur bilen med sin lille son på armen för att ställa sig och titta på en kvinna med svåra skärsår i ansiktet. Gissa om han blev utskälld av mig! mad.gif

Spelar ingen roll om det är en vuxen eller barn som står och tittar , vad är det att titta på????? wacko.gif
kristerh
CITAT (pejori @ 27-02-2006, 10:12)
det är jag som byter fil, bakom polisbilen

linslus wink.gif laugh.gif
krister
pejori
laugh.gif laugh.gif laugh.gif wub.gif
Hannele
CITAT (Pirum @ 27-02-2006, 10:59)
Men visst, människans fascination för att se på när polis,
ambulanspersonal eller brandkår arbetar är uppseendeväckande

Det finns ju massor med tv-program, som visar sådana händelser
och hur räddningspersonal jobbar och räddar liv.
Att kalla åskådare för hyenor är ändå lite starkt.
pejori
titta på TV är inte riktigt samma sak...
om det är så intressant, titta på tv...och låt räddningspersonal få göra sitt jobb istället smile.gif smile.gif
jo. hannele, det är hyenor som gör så och till och lyfter upp småbarn på axlarna för att dom ska kunna se bättre.... wub.gif wub.gif
kom igen, när det är du som ligger skadad på båren, så får vi se om du tycker det är okay med åskådare.. wub.gif
jag tycker det inte...
Anma
CITAT (pejori @ 28-02-2006, 00:41)
titta på TV är inte riktigt samma sak...
om det är så intressant, titta på tv...och låt räddningspersonal få göra sitt jobb istället smile.gif smile.gif
jo. hannele, det är hyenor som gör så och till och lyfter upp småbarn på axlarna för att dom ska kunna se bättre.... wub.gif wub.gif
kom igen, när det är du som ligger skadad på båren, så får vi se om du tycker det är okay med åskådare.. wub.gif
jag tycker det inte...

Kan intyga att ded inte är så kul. Inte nog med att man är chockad och orolig över vad som hänt, samtidigt ser man alla okändas blickar. Vissa med äkta oro i blicken, de flesta med ren och skär nyfikenhet. Sådana blickar skiter fullständigt i hur personen som är skadad mår. Då känner man sig väldigt liten. Nu senast var det min man som blev svårt sjuk i ett köpcentrum. Då sa jag till folk med skarp ton att gå därfrån om dom inte kan hjälpa till. En person hjälpte mig, resten försvann med förlägen blick.

Jag har varit den som tittat med oro, numer undviker jag att titta överhuvudtaget om personen i fråga fått hjälp. Har dom inte fått hjälp går jag fram och hjälper så klart.

Aldrig mer att jag bara stirrar på en olycksplats bara av ren nyfikenhet. Däremot älskar jag att itta på sådana program på tv, både de som handlar om olyckor och de som handlar om polisarbete.
pejori
CITAT (Anne R @ 28-02-2006, 00:51)
Kan intyga att ded inte är så kul. Inte nog med att man är chockad och orolig över vad som hänt, samtidigt ser man alla okändas blickar. Vissa med äkta oro i blicken, de flesta med ren och skär nyfikenhet. Sådana blickar skiter fullständigt i hur personen som är skadad mår. Då känner man sig väldigt liten. Nu senast var det min man som blev svårt sjuk i ett köpcentrum. Då sa jag till folk med skarp ton att gå därfrån om dom inte kan hjälpa till. En person hjälpte mig, resten försvann med förlägen blick.

Jag har varit den som tittat med oro, numer undviker jag att titta överhuvudtaget om personen i fråga fått hjälp. Har dom inte fått hjälp går jag fram och hjälper så klart.

Aldrig mer att jag bara stirrar på en olycksplats bara av ren nyfikenhet. Däremot älskar jag att itta på sådana program på tv, både de som handlar om olyckor och de som handlar om polisarbete.

dom flesta som har varit den uttittade är krafftigt hotståndare till "hyeneri" på en olycksplats smile.gif kan man inte hjälpa till ,har man intedär och göra, endast vittnen ska vara kvar för förhör.
TV tittat jag också på så fort jag ser att sådana serier går... wub.gif wub.gif
Anki på Öland
CITAT (pejori @ 28-02-2006, 02:00)
TV tittat jag också på så fort jag ser att sådana serier går... wub.gif wub.gif

TV-programmen handlar ju i huvudsak om hur räddningspersonalen arbetar och hur man kan undvika olyckorna.
Tittar också gärna på sådana program men skulle aldrig falla mig in att glo på någon olycksdrabbad om jag inte kan hjälpa till.
Anki
*Felix matte*
Jag ser ytterst sällan ens TV-program som handlar om räddningstjänst mm
Detta pga att jag inte klarar av att se svårt skadade och blödande...
och att stanna och glo på olycksplats är mej helt främmande.

De gånger jag själv hämtats med ambulans ... har min skräck varit ... att folk står i fönstren och glor .. jag har medvetet... så dålig jag än var... dragit filten över ansiktet...om det så var mina sista krafter som gick åt.
pejori
CITAT (Felix matte @ 28-02-2006, 21:49)
om det så var mina sista krafter som gick åt.

samma här.... wub.gif wub.gif wub.gif
att småungar kikar, kan jag ta, men vuxna mäniskor som måste "rasta hunden" utanför min dörr....det köper jag inte mad.gif mad.gif
åker ju tyvärr "pling pling droska" ibland.... sad.gif
*Felix matte*
CITAT (pejori @ 28-02-2006, 21:58)
CITAT (Felix matte @ 28-02-2006, 21:49)
om det så var mina sista krafter som gick åt.

samma här.... wub.gif wub.gif wub.gif
att småungar kikar, kan jag ta, men vuxna mäniskor som måste "rasta hunden" utanför min dörr....det köper jag inte mad.gif mad.gif
åker ju tyvärr "pling pling droska" ibland.... sad.gif

Så skönt att inte vara ensam om känslan... fastän jag inte alls har åkt sååå många ggr. smile.gif
pejori
jag är bra på att ställa till det för mej laugh.gif laugh.gif laugh.gif wub.gif

förstår inte varför räddningtjänsten i komunen hejar på mej ohmy.gif wacko.gif blink.gif wub.gif
Hannele
Seriösa intressanta inlägg här läses av några få, något tiotal, max.
Men när det blir "skitsnack" om någon här, är vi uppe i 2139 som läst, under ett dygn!
Det där har jag aldrig förstått. Det berättar en del om "oss"? sad.gif wacko.gif unsure.gif
Reserv
CITAT (Hannele @ 30-03-2006, 08:06)
Seriösa intressanta inlägg här läses av några få, något tiotal, max.
Men när det blir "skitsnack" om någon här, är vi uppe i 2139 som läst, under ett dygn!
Det där har jag aldrig förstått. Det berättar en del om "oss"? sad.gif wacko.gif unsure.gif

Förstår inte riktigt vart du läser in skitsnack i tråden om Solis nu blink.gif unsure.gif Man måste väl ändå förstå att folk känner sig förda bakom ljuset, och behöver få ventilera sig lite huh.gif Jag personligen känner mig juh kränkt av att Solis först anklagar mig för att ljuga om henne och dom pm hon skickat mig och inte bara till mig, sen skriver hon i en annan tråd och gör avbön och säger att det vi sagt tidigare stämde wacko.gif Det må du väl förstå att man har rätt att känna sig både kränkt och besviken över. sad.gif
Hannele
CITAT (Reserv @ 30-03-2006, 08:17)
Det må du väl förstå att man har rätt att känna sig både kränkt och besviken över. sad.gif

Det var inte det jag menade..
AnitaO
CITAT (Hannele @ 30-03-2006, 09:42)
CITAT (Reserv @ 30-03-2006, 08:17)
Det må du väl förstå att man har rätt att känna sig både kränkt och besviken över. sad.gif

Det var inte det jag menade..

Jag förstår hur du menar ....
Men jag tror också att det just nu finns ett stort behov att ventliera det som har kommit upp till ytan senaste dagarna.
Det är nog bra att man får göra det innan det sen kan "läggas till handlingarna".

Det som kanske är något förvånande är väl att ämnet har visats ca 260 gånger på 1 timme.
Och så många är ju inte direkt inblandade.
Det är ju en stor andel som verkligen bara är nyfikna, och inte har ett dugg behov av att skriva av sig.
Hannele
CITAT (AnitaGg @ 30-03-2006, 08:45)
Men jag tror också att det just nu finns ett stort behov att ventliera det som har kommit upp till ytan senaste dagarna.
Det är nog bra att man får göra det innan det sen kan "läggas till handlingarna".

Ja, det kan man förstå, det säger jag inget om.
Men varför är det alltid dessa ämnen/trådar som väcker folks intresse mest?? wacko.gif unsure.gif
AnitaO
CITAT (Hannele @ 30-03-2006, 09:54)
CITAT (AnitaGg @ 30-03-2006, 08:45)

Ja, det kan man förstå, det säger jag inget om.
Men varför är det alltid dessa ämnen/trådar som väcker folks intresse mest?? wacko.gif unsure.gif

Kanske någon beteendevetare kan svara rolleyes.gif laugh.gif

Det är nog samma fenomen som Expressen och Aftonbladet.
Ju snaskigare rubriker, ju fler lösnummer tongue.gif
ansan
Jag tror att fok tycker att det är obehagligt.
Av någon anledning dras man till det. Lite samma effekt som när folk skrattar på begravningar. Det blir ett sätt att hantera det.
Jag tror inte det bara handlar om ren "snaskighet".

Det måste ha forskats i det här massor...
pejori
det är väl snarare fenomenet "tur att det inte är jag" sammtidigt som nyfikenheten gör att man vill veta hur det går och vad som hänt. smile.gif smile.gif

MEN för den som är "offret" är det inte lika kul, att bli betittad när man sitter/ligger i skiten wub.gif
ansan
CITAT (pejori @ 30-03-2006, 18:32)
det är väl snarare fenomenet "tur att det inte är jag" sammtidigt som nyfikenheten gör att man vill veta hur det går och vad som hänt. smile.gif  :)

MEN för den som är "offret" är det inte lika kul, att bli betittad när man sitter/ligger i skiten wub.gif

Nä det har du rätt i.

Även om det är så att man glor för att man tycker att det är otäckt och inte för att man är snaskig, bör man tänka på offrets upplevelser som ju är mycket mer otäcka.
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon