morellen
Hejsan, är det någon som har tips på ställen som säljer änglatrumpetsticklingar på postorder. Skulle vilja har någon rolig variant nu eftersom det faktiskt ser ut att vara liv i de två jag övervintrat...
Alexander-VG-zon3
ska du innte prova fröer wub.gif wub.gif
morellen
inte i år... Vill bara ha någon enstaka planta.
Alexander-VG-zon3
oki jo det är ju det men annars så kan du ju köpa en storplanta för jag vet inte ritikgt nåt ställe där man kan beställa sticklingar bara fröer å sånt smile.gif smile.gif
jazza
I Tidningen Allers trädgård fanns det ett erbjudande med Gunnebos populära sorter av Änglatrumpeter...

Jazza
Miamamma
Skavkulla handelsträdgård.
Bitta98
Kan verkligen rekomendera Skavkulla. Köpte därifrån förra året och sticklingarna var jättefina när de kom.

//bitta
Miamamma
Någon som handlat av Gunnebo?

Tanken är den att jag ska en sväng till skåne nu i vår och tänkte hälsa på där. Det värsta är väl att man vill ha så mycket när man hamnar på ett sådant ställe. wub.gif Får väl ta med ett badlakan så man kan torka bort allt dregel. laugh.gif
pisanggoreng
22-23 april är det änglatrumpetshelg på Gunnebo trädgård.
morellen
Lite långt för mig att ta mig men det såg spännande ut... det andra stället såg lovande ut, skall titta i lugn och ro
rosa03
Jag köpte mina sticklingar i våras på Odla.nu. och dom växer bra.

Mvh Ann-Marie
Hum
CITAT
Skulle vilja har någon rolig variant nu eftersom det faktiskt ser ut att vara liv i de två jag övervintrat...

Hur kallt kan änglatrumpeter förresten övervintras i? Är det beroende på sort eller?

-jb-
Ingrid på Västkusten
Jag har mina i uterummet - ner til + 12 grader.

Vissa enstaka sorter kan tåla lit ekyligare.

Rött spinn är det värsta (suck)
Bitta98
Mina har övervintrat i foderkammaren i stallet där det varit mellan 3 och 5 plusgrader och mörkt. Fungerat utmärkt inga problem med spinn.
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon