Full version: Väcka fuchsia
Anki på Öland
Har för första gången försökt övervintra fuchsior. Har 3 stycken som hänger i friggeboden tillsammans med mina pellisar. Jag tror dom lever för en av dom började blomma i vintras..... Har satt igång och planterar om pellisarna nu, men hur gör jag med fuchsiorna?? När är det dags? Klipper jag ner dom?? Det är vedade skjälkar på dom.
Anki
Åsa, mälardalen zon 2
Vänta ett bra tag till det är ingen brådska med fuchsia. Vissa sorter bryter snabbt med nya skott så fort temperaturen går uppåt +7 andra är mer tröga i starten och man går och misstänker att de är döda men sen kommer skott. Vänta med ev. beskärning tills du ser vart det kommer nya skott + du måste inte beskära, fuchsior kan få riktigt knotiga stammar ifall man låter dem få vara i fred men ofta har man ju inte plats för hur stora fuchsior som helst.

Jag brukar vänta med att plantera om fuchsior + frisera dem tills det är varmt nog att stå utomhus och arbeta.

(Se bara till så rotsystemet inte torkar ut helt nu under vilan LITE fukt brukar rötterna behöva.)
Anki på Öland
OK tack! Ingen risk att jag behöver beskära, så stora är dom inte.
Anki
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon